Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Helaas is de wijzerplaatring iets verschoven.
Ik denk omdat die geen contact maakt met de wijzerplaat

Maar dit geeft ook net wat extra diepte aan het geheel.
Onbedoelt geluk houd ik het op.

To-do list:
Wijzerplaatring opnieuw plaatsen en vooral beter vastzetten.
En de bezel insert opnieuw plaatsen, of een betere plaatsen want deze is schuin.

Voor de rest heel blij mee… alleen nog een doel vinden voor de andere 2 wijzerplaten :thinking:

1 like

Denk eerder dat @Chlorophyl bedoelt dat je “adviezen” zeikerig en neerbuigend overkomen.
En daar heeft hij wel een punt.
Je goedbedoelde “adviezen” hebben het topic in ieder geval niet leuker gemaakt.

Jij als persoon geniet er blijkbaar van om een beetje rumoer te maken, en als iemand hapt dan ga je bijvoorbeeld of op iedere reactie van diegene in allerlei topics reageren en/of alle foto’s van diegene af om foutjes in mods breed uit te lichten.
Net zoals je bij mijn Retro5 mod deed… of dacht je dat ik dat vergeten was :wink:

Wat je niet beseft, of wellicht juist op uit bent, is dat je iemand publiekelijk te kakken zet.
Om jezelf goed te voelen…??
Mogelijk, onbewust, wil je als vakkundig en ongeëvenaard beschouwd worden.
Wellicht dat je zelfs aanbeden wilt worden :thinking:

Vreemd genoeg plaats je ook wel berichten met: "Als jezelf een mod maakt dan ben je al een king/koning :crown: "
Maar eigenlijk probeer je met die tekst weer een ander onderuit te halen die het daadwerkelijke ombouwen uitbesteedt.

Kort gezegd kom je op mij over als een sociaal onhandig persoon.
Iemand die meer een kluizenaars-bestaan heeft dan dat er echte interactie met andere levende gedaantes is. Een beetje een toetsenbord-held.

Ik heb al genoeg “adviezen” van je gehad, geen enkele was dusdanig constructief dat ik die kan herinneren… dat ligt aan de altijd aanwezige dubbele ondertoon in je berichten die je vaak extra aandikt.

Ik er van uit dat velen hier (of in ieder geval de mensen die je nog niet verdreven hebt) deze reactie lezen, en hier een :heart: opzetten wanneer men het mij eens is.
Wellicht geeft dat een signaal aan je af dat je doet beseffen hoe men je als persoon ziet.

Als dat besef uitblijft… ik voorzie wel een stortvloed van denigrerende reacties van jouw kant.

Die blokkade zit er dan weer sneller op dan je denkt🤣

9 likes

Poehee, wat is dit een godvergeten zeiktopic geworden zeg.
Dacht dat het over horloges ging.
Maar goed, als we dan toch off topic gaan:

download (9)

8 likes

Jep, jammer dat het topic zo zuur geworden is. In kattentermen gesproken is het topic geloof ik meer zoiets geworden ipv een lieve kitten :rofl:

5 likes

Jammer ook om te zien dat als je het woord ‘seikomod’ nog maar durft in de mond nemen er leden zijn die denken dat dit toch geen volwaardige uurwerken zijn. En laat dat woord nu toch in de titel van dit draadje staan, toevallig of niet? Ook lees ik daar het woord ‘Show’ staan dus dan verwacht ik niets anders dan mooi aangepaste Seiko’s, met smaak gebracht en met respect voor elkanders creaties.

2 likes

Ik vind dit topic ook niet leuk meer, ik begon in eens overal bultjes te krijgen bij het openen van dit topic. Spontaan deze twee Seiko’s terug naar oem “gemod” :woozy_face:

7 likes

Leuk die oude skx, zwaar leventje gehad zo te zien.

Mod je trouwens helemaal niet meer Yannick?
Zag ook dat je diverse onderdeeltjes te koop had staan.

1 like

Voor mezelf al een jaar niet echt meer. Voor anderen natuurlijk wel :+1:

1 like

Leuk die oude skx, zwaar leventje gehad zo te zien.

Mod je trouwens helemaal niet meer Yannick?
Zag ook dat je diverse onderdeeltjes te koop had staan.

Ik ben een beetje uitgemod. De laatste aanpassing die ik heb gedaan was een OEM SKX007 bezel met insert er op geplaatst en heb nog een originele Jubilee aangeschaft. Sindsdien vind ik hem perfect.

Geld voor een nieuw project wilde ik mezelf besparen, omdat ik al voor langere tijd voor mijn grail wilde gaan. Dat is inmiddels ook gelukt en sindsdien is de jacht en drang naar meer compleet weg. Ik heb in mijn ogen de perfecte mod en mijn grail. Meer heb ik niet nodig haha.

4 likes

Was nog niet online geweest, maar een constatering bedoel je.
Haat is het zeer zeker niet, dat is niet goed voor karma.
En smaad kan het ook nooit zijn aangezien je mijn bericht een :heart: hebt gegeven.

Er zit inderdaad grijze houder omheen, en originele caseback.
Fix het wel een keertje.

Verder valt op dat @Proenski mijn bericht ook een :heart: heeft gegeven. Ik zat nog te wachten op je pb… maar het filmpje was informatief genoeg?

Die Mod GetToGether waar we gaandeweg op kwamen, dat werd goed ontvangen in app-groep.

Hopelijk wordt het hier met de tijd weer gezellig hier :crossed_fingers:t3:

1 like

Niet gekeken. Ik laat het verder los, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt.

En, al verkocht? :eyes:

Dat staat in de planning :+1:t4:

Dat is jammer, het is zo’n wijze levensles.

Misschien dat je na het tuinieren of wroeten in aarde toch nog een keer de tijd hebt. Of een keer in het weekend tijdens of na de frustratie over de shaslicks en kapsalon.
(Is het verkleinwoord van shaslick: shaslikje?)

Wellicht dat je dan inziet dat je punt toch niet duidelijk overkomt. Zal waarschijnlijk aan de manier waarop je dat deed liggen. Manieren :thinking:

Nee. Maar ga ook een andere kast bestellen, waar een stalen band op past.
Naast rubber weet ik nu dat nato’s en andere stoffen bandjes niet mijn ding zijn.

Allemaal een fijne dag

:rofl:

1 like

Deze “Seiko Explorer” zou het nest mogen verlaten, bij belangstelling stuur een PB

9 likes

Mn red-light coffee district van het huis. :smile:

6 likes

Kleine upgrade voor de Manta; secondewijzer uit de originele set, lumed chapter en aansluitende band.

11 likes

Good old monster geupdate met een nieuw uurwerk, saffier en blasting.

10 likes

Van Oyster naar President

8 likes