Kijk zo mod ‘t. Seiko met Seiko onderdelen. Toch @Mipnick?
Ooit zo’n Alpinist gekocht (ebay, 10+ jr geleden), maar gejat uit de post, het pakje is me nooit aangeboden.
Dus het horloge heb ik nooit in handen gehad.
Netjes geld teruggehad en het is er niet meer van gekomen, terwijl ik er ergens nog wel een zwak voor heb.
Het mag dus niet iets pretenderen wat het dus niet is. Okay, prima.
Een Seiko plaat in een niet-Seiko kast dan❓️
Mijn post was denk ik een van de twee die gister geflagd was. Graag wil ik aangeven dat ik dat niet begrijp, en dat dat me niet prettig doet voelen, want ik doe mijn best naar de regels te gedragen. Ik heb originele onderdelen uit twee originele Seiko’s gehaald (SKX007 en 6309-735MR) en aangevuld met alleen een chapter ring en bezel van Namoki. Ik heb dit in de post gezet in begrijpelijke taal. Mijns insziens voldoet dat aan de regels, of niet? Ik denk menig ander horloge te zien hier met meer aftermarket onderdelen. Graag draag ik bij aan het enthousiasme van het ontwerpen en dragen van je ‘eigen’ horloge, maar dit dompt de pret behoorlijk.
Wellicht is het aardig om de discussie van waar de grens te trekken (mag een glaasje aftermarket zijn t/m custom wijzerplaat zonder fake logo) overgeslagen kan worden als er bronnen/referenties erbij worden geplaatst.
Deze is echt prachtig.
Heb je de link naar mijn eerdere post gelezen?
Super mooi Jeroen
Thanks Nu nog mooier nu ik een President bracelet passend heb gekregen. Moet ik nog een foto van schieten
Helaas was de wijzerplaat uit het horloge niet origineel. Heel veel van die vintage duikers zitten vol fake en aftermarket onderdelen
O, dat wist ik niet, had 'm van een mede-horlogefanaat gekregen. Kan je benoemen waarom hij fake was?
Er zijn meerdere dingen waar aan je het kan zien
-de kleur van de wijzerplaat. De 6309 was er in 3 kleuren. Zwart zoals de SKX007, diep donkerblauw zoals de SKX009 en oranje zoals de SKX011.
-de kwaliteit van de print en lettertypes. Die zijn gewoon off.
-de 150m resist tekst in 1 kleur. Net zoals de SKX is die tekst nooit helemaal wit.
-lume ziet er ook anders uit dan originele vintage lume
Voor mij persoonlijk vervaagd de grens.
Waarom een ‘dure’ OEM kast kopen als een Ali exemplaar ook voldoet.
Een fake-plaat in een OEM kast doe ik enkel voor mezelf.
Maar ik zal geen fake-platen meer posten, uit respect voor de regels van HF.
Ik gebruik wel eens AM wijzers, die zijn wel in de stijl van MM wijzers.
Alleen met een loep zie je het verschil.
Maar genoeg erover… mijn volgende post hier is met een mod