Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Het mag alleen als er geen Seiko opstaat en er mag alleen Seiko opstaan als het ook echt van Seiko is, want anders komt de hemel naar beneden en geven de koeien straks geen melk meer.

1 like

Check, hij is weg.

2 likes

Maarre, iemand tips voor een goede rubber band die niet zo lang is?

1 like

Is dat geneuzel nog steeds bezig :man_facepalming:

RzUKTyK

Ik ben weer wat aan het fabrimodderen voor iemand… kan alleen pas verder wanneer de wijzerplaat er is.
En dan de bosgroene chapterring of de zwarte met lume er in.

Komt dan in de GS kast van Namoki.

Voor mezelf ook deze kast gekocht.
Heb hier nog een mooie wijzerplaat voor liggen.

Nog even beslissen wat mooier staat, een gepolijste chapterring of de geborstelde.

be-continued-comic-book-title-260nw-1526691818

5 likes

Bij mijn eerste poging om een horloge zelf te maken heb ik me laten leiden door een bestaand uurwerk. Bij mijn tweede poging (deze) wou ik een uurwerk met de maan als thema. Binnen enkele jaren lopen er terug mensen op de maan en dat vind ik een goede reden.
Hier is mijn eerste poging.
Binnenwerk is een NH35.
Maar de kast valt me wat tegen, ik heb ondertussen een GMT kast en een 12 uur bezel gekocht.
Ik ga hier ik enkele weken mee rondlopen om dan te beslissen wat ik beter verander.

Wat denken jullie?

5 likes

Ziet er goed uit.
Waar komt die wijzerplaat vandaan?
En is die er ook zonder datumvenster?

De datum lijnt niet mooi uit, het lettertype ziet er ook vreemd uit. Weet je zeker dat dit een NH35 is?

De rode secondewijzer past er niet bij, e de Mercedeswijzer is ook te aanwezig.
Ben zelf geen fan van zwarte kasten, maar in dit geval legt het heel mooi de nadruk op de wijzerplaat.

Veel draagplezier‼️

1 like

He Tijdstip,

De wijzerplaat heb ik bij Ali gevonden (als je wil zoek ik de url op) en ze is enkel met datum venster. En zoals je opmerkt is die niet goed gepositioneerd. Persoonlijk had ik de wijzerplaat liever zonder datum venster gehad.
Het is een NH35A van TMI, dat staat toch op de rotor.

Ik vind het resultaat wat saai, en toch wel lastig dat er geen enkele uur-markering aanwezig is. Zodra mijn GMT kast en 12-uur bezel toekomt ga ik proberen of dat beter is.

Ik denk er ook over om het datumvenster op de vullen met een of andere edelsteen (maansteen misschien). Als ik die weg opga dan zou ik ook een quartz vh31 kunnen gebruiken en een dunnere uurwerkkast.

Hartelijke groeten