Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Mooi, wat heb je er aan veranderd?

Is dat een mod? Ziet er uit als het origineel?

3 likes

1ste.
Saffier glas.
Coin bezel.
Ceramic bezel insert.

2de.
Wijzers van de Sarx035.

3de. Home Build.
Armband.
Wijzerplaat.
Saffier glas.
Bezel.
Ceramic bezel insert.
Gesigneerd kroon.

1 like

Holyshit zeg. Ik heb dit topic misschien wel langer dan een jaar links laten liggen vanwege het gejank over nep, fake, aftermarket en weet ik wat nog meer en wat lees ik tot m’n verbazing? Nog steeds hetzelfde gejank en mensen die elkaar proberen te overtuigen van hun eigen gelijk.
Tot over een jaar dan maar. Ciao!

4 likes

M.i. kan modden een leuk aspect van de horlogehobby zijn; daarom las ik met interesse dit hele topic door. Als ik me teveel in een discussie liet meeslepen: sorry daarvoor, @GiveMeYourDough!

De regels hier vind ik wel duidelijk: Show je Seiko mod of build (Deel 2) - 2022 van Jur

Ik vond Seiko mods altijd interessant en ze waren destijds op het SCWF, toen ik daar veel aanwezig was, ook heel populair. Tussen 2000 en 2015 had ik ondermeer deze:

een build van twee vintage modellen plus niet-originele wijzers;

een build van twee vintage modellen plus niet-originele wijzers en inzet;

een monster met een wijzerplaat en wijzers van MkII (dat merk, van Bill Yao, staat ook onder de 6-index);

destijds bij Rob van MonsterWatches besteld die de FFF-wijzerplaten - een project van een WUS-subforum - rechtstreeks binnen kreeg.

1 like

Dit is toch ‘gewoon’ de (schitterende) SKXA35? Met als enige wijziging de band? Of is er iets aangepast dat ik niet zie?

1 like

Mijn inziens ook. Ik heb zelf ook neerdere mods gebouwd. Altijd met originele onderdelen of aftermarket onderdelen zonder merknaam erop of de naam van het aftermarket merk.

Dat is niet nodig. Mijn bericht is niet persé op jouw gericht. Ik heb de berichten waar ik op doelde snel gelezen zonder te kijken van wie ze waren. Wie de schoen past trekke hem aan. Het maakt me ook allemaal niet uit maar ik vind het jammer dat dit ooit zo leuke topic niet meer leuk is om te lezen, laat staan actief aan deel te nemen.
Iedereen mag vinden wat ie vind maar ik zie hier af en toe onnodige discussies voorbijkomen waarin mensen elkaar betichten van dingen waar je je mijn inziens niet druk om moet maken. Het is niet altijd nodig om je gelijk te halen.
Als je het niet eens bent met elkaar laat het dan lekker gaan.

3 likes

Binnenkort heb ik wat onderdelen binnen om een duistere variant van een samurai te maken voor iemand die zelf nog niet assembleren kan. Die gaat meekijken hoe het werkt en gaat en welke gereedschappen er gebruikt wordt.
Dat vind ik leuk, de hobby delen en met een leuk resultaat….ik zal het resultaat posten als hij klaar is :sunglasses:

1 like

Donor SKX met alle juiste delen om hem om te bouwen :grin:

1 like

Dit was ooit een 007!

1 like

Dus mag de hele collectie vintage Seiko’s zonder de originele band van jou zo de kliko in volgens de nieuwe Seiko regels. Want je mag geen nieuwe aftermarket bandje erop zetten. Sterkte man

1 like

Dat zegt hij toch niet. Eerst even rustig lezen …

509t

talking loud but ain’t saying nothing…

Geen service bij Seiko op een Seiko mod is meer dan logisch. Er zijn wel andere en zelfs betere service punten / horlogemakers op de wereld dan alleen Seiko.

2 likes

Hier zou je toch ook iets moois van kunnen maken met een NH35 uurwerk en een originele Seiko wijzerplaat…
Van Lucius Atelier de Seiko-Dweller Titanium 36mm

:point_down:

p.s. geen service mogelijk bij Seiko :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ik geloof dat een nieuw uurwerk onderhand goedkoper is dan een service?
Nouja anyway, dat probleem heb ik toch niet :joy:

Het uurwerk en wijzerplaat van een SNK063J5 in een Snxs kast. Met bolle saffier glas en leder band.

3 likes