We moeten ons niet zo druk maken om niet relevante zaken in het leven.
Bovenste twee zijn erg goed geslaagd!
Dankjewel Patrick!
Maar jouw horloges zijn ook geen Seiko mods.
En dat is dan ook juist het probleem van dit soort horloges, zeker als je het een Seiko mod gaat noemen ook, dat mensen denken dat dit Seiko horloges zijn (of op wat voor manier dan ook iets te maken hebben met Seiko horloges). Maar dat is dus niet het geval.
En toch mag het hier geplaatst worden. Is ook niks mis met een aftermarket case, en dit waren dan ook de laatste woorden die ik aan je vuil maak. Ik wens je een hele fijne dag verder, met veel zon, bier en mooie vrouwen.
Wrong @Barrt!
Het is tegen de regels om de Seiko merknaam op zelfbouw horloges te laten zien. Andersom mag het wel, een kale wijzerplaat op een bestaande Seiko … een mod dus. Ik haal je bericht met de foto’s dus weg, zodat we geen gelazer krijgen met de merkhouder. Verder denk ik dat het goed is als een aantal zich even verdiept in de regels en wat er eerder is geschreven over dit onderwerp.
Fijn weekend.
PS Ik zit even terug te bladeren (kende dit topic nog niet) en ik zie denk ik nog wel meer twijfelgevallen. Die laat ik nu even voor wat ze zijn maar ik ga wel even in overleg met de andere twee J’s over hoe we hiermee om willen gaan. Het is ook telkens weer een dingetje bij verkooptopics van ‘zelfbouw’. Beetje (extra) duidelijkheid kan geen kwaad.
Wordt vervolgd … ![]()
Het is toegestaan zolang er maar originele wijzerplaten gebruikt worden. De mods met aftermarket wijzerplaten en de merknaam seiko zijn tegen de regels. Misschien even goed inlezen de volgende keer.
![]()
Ik betwijfel of een originele wijzerplaat in een aftermarket kast mag worden geplaatst, de suggestie wekkend dat het een Seiko is. Maar als gezegd, ik heb het al in de groep gegooid.
Popcorn erbij is misschien wel wat overdreven.
![]()
Dit is al eens een hele discussie geweest. Vandaar dat ik het nog weet namelijk😅
Kasten aftermarket zijn toegestaan zolang hetgeen waar de merknaam op staat origineel is.
Maar opheldering is inderdaad nooit erg. Ben benieuwd.
Ik ook en …
Ik ben nooit te beroerd om ook als moderator nog iets bij te leren! ![]()
Even voor de duidelijkheid. Het kwam een beetje rot over hoe ik dat verwoorde, bedoelde het niet snauwend of belerend. het lijkt soms zo’n eindeloze discussie te zijn m.b.t. wat wel of niet is toegestaan.

Eens! Daarom ga ik nu proberen wat duidelijkheid te verschaffen over het merendeel van alles wat we voorbij zien komen en dat zetten we dan ook gelijk ‘klip en klaar’ in een FAQ of in de regels, zodat we er nooit meer gedoe over krijgen. Vast een utopie, maar we gaan het proberen!
@Crowned, jaja ik modder wat af … ![]()
Mijn mening…
Een Seiko mod is een Seiko, gemod met originele Seiko onderdelen.
Al het overige is fake.
Kunnen best mooie mods zijn, maar géén Seiko mod.
Dus een aftermarket kast met een originele wijzerplaat en evt. wijzers is … ![]()
Nou ja, als gezegd ik ga erop terugkomen na beraad met Jur/Jurgen, de andere twee J’s. Komt goed.
Een fake Seiko.