Ik sta in tweestrijd. Vind de bezel met stalen insert best mooi ogen, maar draait in mijn optiek wat te soepel.
Kwam deze bezel tegen, lijkt me ergens ook tof voor mijn mod.
Ik sta in tweestrijd. Vind de bezel met stalen insert best mooi ogen, maar draait in mijn optiek wat te soepel.
Kwam deze bezel tegen, lijkt me ergens ook tof voor mijn mod.
Je zou ook nog de originele bezel kunnen monteren met deze insert. Die gladde bezel is best leuk voor de afwisseling denk ik.
Wat heb je gedaan om de kast te verouderen?
Sorry, geen Seiko ![]()
Heb deze een paar keer roodgloeiend gestookt.
Dat zou ook kunnen, enkel heb ik die niet. Dit is een kast van DLW Watches, de bezel ook. Rob heeft deze mod voor mij gebouwd.
Dat dacht ik ook! Ik ben zelf alleen geen held met het wisselen van bezels/onderdelen, op een bandje na ![]()
Stelt echt niks voor. Met zo’n basic Ali tool kitje van 12 euro wip je de bezel er zo af. Wel ff plakbandje of iets ertussen anders druk je de kast naar z’n moer ![]()
Wie weet toch eens proberen! Dank voor je tips.
Leg de bronzen kast in een afgesloten bak boven een schaaltje met ammoniak (zonder dat de kast de vloeistof raakt). Laat dit 4–12 uur staan. Spoel af, droog, en wrijf desgewenst randen op met staalwol voor een gedragen look. Resultaat: een donkere, verouderde patina.
Ah, zie nu pas dat het een bronzen kast is. Die zijn idd lekker makkelijk te verouderen.
Best mooi? Vind het zachtjes uitgedrukt. Ik vind hem echt prachtig zo haha.
Haha wellicht wat matig verwoord, maar ben er reuze blij mee. Het enige wat me een beetje stoort, is dat de bezel erg soepel draait, dat zou ik graag anders zien.
Iemand enig idee hoe dat eenvoudig op te lossen is?
Heb je in de bezel wel een o-ring zitten?
Een beetje tandzijde onder de bezel duwen en ronddraaien! Maar dat heb je van mij niet gehoord ![]()
Ja die zit er in!
Ah ok. Dan kan dat niet het probleem zijn geweest. Geen idee of er ook nog andere o-ringen zij die in de bezel geplaatst kunnen worden van verschillende diktes. Zo zou je eventueel iets meer wrijving kunnen krijgen. Wellicht of iemand anders weet waar je iets dikkere o-ringen kan bestellen die wel passen?
Ik bespeur een grote hang naar Rolex. ![]()
Leuke mods hoor.
Haha dat klopt. Maar dit is nu eenmaal wat mensen graag willen. Ik bouw ze niet alleen voor mezelf namelijk.![]()
Maar waarom dan de Seiko wijzerplaat er in?
Waarom niet.
Omdat het geen Seiko horloges zijn en niks met Seiko’s te maken heeft. Wordt dan onterecht de indruk gewekt dat het een Seiko horloge is.