Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Bescheiden…

1 like

Degene die deze wijzerplaat gemaakt heeft, heeft het met de hand gemaakt.
Origineler kun je het niet krijgen.

Als je een Seiko wijzerplaat kaal schuurt en er wat anders opverft met Seiko wat is daar dan mis mee?

2 likes

Mijn drie builds. Allemaal Ali. En allemaal ook nog wat extra knutselwerk: bij de linker waren de wijzers te lang, dus heb ik moeten bijknippen. Van de Radiomir heb ik het datumvenster dichtgeplamuurd en de plaat overgeschilderd (zie origineel onderaan). Bij de derde heb ik de lugs smaller gevijld en een mini bevel gegeven zodat die net meer vintage aanvoelen.

Erg leuk om mee te knutselen!

4 likes

Ik had een opdracht gegeven om een wijzerplaat, wijzers en bezel inleg te maken naar eigen Photoshops.

Dat is toch het leuke van modden?

9 likes

Dat maakt het toch nog steeds een replica wijzerplaat, waarom laat je dan geen plaat maken met een fictieve naam?

1 like

Omdat ik jou niet had om mij in het voortraject te adviseren en nu vind ik hem te cool om nog aan te passen.

De groeten.

5 likes

:joy: :+1:

Ik hou het wel bij deze, is ook een originele handavinci.

2 likes

9 likes

Voor jou wellicht. Maar voor anderen is het een vrijbrief om op grote schaal fakes te gaan maken.

Een Seiko horloge modden is natuurlijk oke. Maar daar is hier natuurlijk ook geen sprake meer van.

Absoluut.

Klokwerk oranje.

Mijn tweede build. Handgeschilderde wijzerplaat in roestig oranje, wijzers en datum verouderd.
NH35, 42mm. Wat vinden jullie?

6 likes

:+1::+1:

1 like

Ik sta in tweestrijd. Vind de bezel met stalen insert best mooi ogen, maar draait in mijn optiek wat te soepel.

Kwam deze bezel tegen, lijkt me ergens ook tof voor mijn mod.

3 likes

Je zou ook nog de originele bezel kunnen monteren met deze insert. Die gladde bezel is best leuk voor de afwisseling denk ik.

1 like

Wat heb je gedaan om de kast te verouderen?

Sorry, geen Seiko :drooling_face:

Heb deze een paar keer roodgloeiend gestookt.

2 likes

Dat zou ook kunnen, enkel heb ik die niet. Dit is een kast van DLW Watches, de bezel ook. Rob heeft deze mod voor mij gebouwd.

Dat dacht ik ook! Ik ben zelf alleen geen held met het wisselen van bezels/onderdelen, op een bandje na :joy:

1 like

Stelt echt niks voor. Met zo’n basic Ali tool kitje van 12 euro wip je de bezel er zo af. Wel ff plakbandje of iets ertussen anders druk je de kast naar z’n moer :sweat_smile:

1 like

Wie weet toch eens proberen! Dank voor je tips.

Leg de bronzen kast in een afgesloten bak boven een schaaltje met ammoniak (zonder dat de kast de vloeistof raakt). Laat dit 4–12 uur staan. Spoel af, droog, en wrijf desgewenst randen op met staalwol voor een gedragen look. Resultaat: een donkere, verouderde patina.

1 like

Ah, zie nu pas dat het een bronzen kast is. Die zijn idd lekker makkelijk te verouderen.

1 like