Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Iemand een goed adres voor nh35 wijzerplaten (eventueel after market zonder logo)? Ik ben helemaal in de ban van de Shantung/mosaic dial en zou er graag een horloge met Shantung dial willen maken

Google is je vriend… en anders AliExpress

Ik heb mijn eerste MOD afgerond. Simpel NH35 uurwerk met een musou zwarte wijzerplaat. Ik vind hem goed gelukt voor een 1e poging!

8 likes

Met heel veel plezier heb ik de afgelopen jaren diverse mods en builds bedacht en met hulp van derden laten uitvoeren. Dit is de laatste verzinsel en een blijvertje, want een langlopend (corona tijd) project, maar hiermee ga ik mijn mod avontuur afsluiten en me op andere facetten van de horlogehobby focussen.

Succes met al jullie (toekomstige) creaties! :+1:t3:

15 likes

Klassiekers:

10 likes

Ik zoek een Oak kast… maar dan met een normale caseback en geschikt voor een 28,5mm OEM Seiko wijzerplaat.
Dus alle AliExpress kast vallen dan al af.

Weet iemand waar ik deze kan vinden??

2 likes

https://youtube.com/shorts/jtEKr91-byk?si=0KMrIXmdk9CdimCg
Zo zou Seiko moet zijn :+1:
Copyright Good Time. A.J.

Thanks, ander pad gekozen :smile:

12 likes

Een datumloze Golden Tuna/MM300 combi in een monoblock case, de Crafter Blue is onderweg.

25 likes

Wellicht, kan iemand hier mij in de juiste richting wijzen. Ik heb een 4th gen Seiko Monster:

Ik ben onwijs fan van de wijzerplaat, de dag/datum aanduiding met het kanji dag wiel, maar wat minder van de Monster kast. Ik zou het uurwerk, met plaat en liefst ook de originele chapter ring, in een SKX (mod)kast hebben. Misschien ook met een gladde bezel, het lijkt me een mooie combi.

Wie weet hoe en waar ik het best kan beginnen? Kan mijn uurwerk, met kroon op 4 uur, ook in een kast met kroon op 3 uur?

4 likes

Als het goed is alleen een kwestie van een SKX kast scoren waar een 4R36 uurwerk in past. BV via Namokimods of Aliexpress. Kwestie van caseback loshalen, kroon eruit wippen en het uurwerk waar de wijzerplaat etc aan vastzitten eruithalen. Dan overzetten naar de SKX kast en klaar.

1 like

Past de chapterring van de Monster ook in zo’n kast?

Ja als het goed is wel. Als je monster in SKX case Googled krijg je veel voorbeelden te zien.

1 like

Past alleen in een SKX013 kast met kroon op 4. Wijzerplaat zal dan alleen minder zichtbaar worden.
Zie foto hieronder van een monster wijzerplaat met monster chapterring in een SKX013 kast :point_down:

4 likes

Dit ziet er best tof uit! Ik ga zelf ook nog eens verder op onderzoek uit. Dank voor alle informatie.

Die wijzerplaat is niet OEM.
De 3uurs marker ziet er vreemd uit in vergelijk met de anderen.
Onder de 6uurs marker staat ook “Japan Movt”

Is een SRPA82 Baby Tuna wijzerplaat vergelijkbaar aan een Monster plaat?

Klik hier voor een voorbeeld
Origineel zit er geen gladde chapterring op, in mijn mod zag je dan ook de buitenste ring op de wijzerplaat.
Geen idee of de beoogde Monsterplaat dat ook heeft… maar wanneer je dan voor een andere chapterring zou kiezen kan het wel wat worden.
En anders zoeken naar een Monster-look chapterring die wel past.

1 like

Ik heb met Rob, van Monsterwatches overleg gehad, wordt (in mijn optiek) een mooie mod!

Het is custom made, geen massaproductie om winst te maken.

Ik vind het super origineel :+1:t2:

Het ziet er ook wel goed uit, maar origineel is het niet. Over wel en niet origineel zijnde wijzerplaten was hier in het verleden nogal wat om te doen.

Overigens staat me bij dat @HanDavinci zoiets al eerder heeft gehad met een skx007 plaat…??