Grijs is in mijn ervaring gewoon iets breder…
Hier mijn SSK003-mod - hoop op enig moment nog OEM SSK033 chapter ring en dial te kunnen scoren om over te gaan naar een witte plaat en iets rustigere wijzers.
Nieuw lijkt het breder, aan de zijkanten zitten nog wat minuscule uitsteeksels.
Als het nog nooit in een kast is gezet lijkt het daardoor breder. Een nieuwe zwarte spacer gaat er ook wat minder makkelijker in
Ik herinner mij dat @Tijdstip ooit ook het probleem heeft ondervonden door de grijze spacer niet te vervangen in een 7s26 kast en deksel waardoor uurwerk uiteindelijk scheef kwam.
Klopt… uiteindelijk opgelost met een soort van verende ring. Geen idee wie me nou die tip gaf.
Was jij dat ?
Klopt. Die had ik ooit op AliExpress voorbij zien komen. Alleen heb je kans dat je je schroefdraad ermee zou kunnen beschadigen.
Gewoon de zwarte 7s26 spacer gebruiken voor een 7s26 kast en deksel is de beste en meest logische optie.
Ik kwam deze mod tegen via instagram:
Monster wijzerplaat en chapterring in een Namoki SKX013 kast, ik vind hem erg tof. Het is dat ik er de handigheid niet voor heb…
Tof! Heb hem gezien inderdaad. Heb zelf het Monster met die plaat. Ligt momenteel bij Rob van monsterwatches, voor een domed saffiertje.
Dat is geen Seiko mod, maar replica rommel
Die het zun èrpel nog nie op.
Nog geen mod, maar zou graag een OEM Seiko dial van 35mm in deze kast willen stoppen. Uurwerk een 7s26
Lorus is toch een sub merk van Seiko?
Klopt helemaal, onderdelen vanuit Seiko (dial alleen niet dus)
Volgens mij ben ik dit topic niet eerder tegen gekomen…
Heb in het verleden wel wat geknutseld met Seiko horloges. Van enkel bandjes monteren…
…banden én double domed saffierglas installeren…
…tot het vervangen van de complete kast, voor zowel OEM…
…als after market exemplaren.
Weet niet zo goed wat ik van deze laatste moet denken… De eigenaar heeft alle originele onderdelen erbij gekregen zodat het altijd weer naar originele staat terug gebouwd kan worden.
Uurwerk, wijzers en wijzerplaten zijn en blijven altijd origineel Seiko.
De wijzerplaat van een Presage past daarin, zo’n mod ben ik online al tegen gekomen.