Tof! Heb hem gezien inderdaad. Heb zelf het Monster met die plaat. Ligt momenteel bij Rob van monsterwatches, voor een domed saffiertje.
Dat is geen Seiko mod, maar replica rommel ![]()
Die het zun èrpel nog nie op.
Nog geen mod, maar zou graag een OEM Seiko dial van 35mm in deze kast willen stoppen. Uurwerk een 7s26
Lorus is toch een sub merk van Seiko?
Klopt helemaal, onderdelen vanuit Seiko (dial alleen niet dus)
Volgens mij ben ik dit topic niet eerder tegen gekomen… ![]()
Heb in het verleden wel wat geknutseld met Seiko horloges. Van enkel bandjes monteren…
…banden én double domed saffierglas installeren…
…tot het vervangen van de complete kast, voor zowel OEM…
…als after market exemplaren.
Weet niet zo goed wat ik van deze laatste moet denken… De eigenaar heeft alle originele onderdelen erbij gekregen zodat het altijd weer naar originele staat terug gebouwd kan worden.
Uurwerk, wijzers en wijzerplaten zijn en blijven altijd origineel Seiko.
De wijzerplaat van een Presage past daarin, zo’n mod ben ik online al tegen gekomen.
Iemand een goed adres voor nh35 wijzerplaten (eventueel after market zonder logo)? Ik ben helemaal in de ban van de Shantung/mosaic dial en zou er graag een horloge met Shantung dial willen maken
Google is je vriend… en anders AliExpress
Ik heb mijn eerste MOD afgerond. Simpel NH35 uurwerk met een musou zwarte wijzerplaat. Ik vind hem goed gelukt voor een 1e poging!
Met heel veel plezier heb ik de afgelopen jaren diverse mods en builds bedacht en met hulp van derden laten uitvoeren. Dit is de laatste verzinsel en een blijvertje, want een langlopend (corona tijd) project, maar hiermee ga ik mijn mod avontuur afsluiten en me op andere facetten van de horlogehobby focussen.
Succes met al jullie (toekomstige) creaties! ![]()
Ik zoek een Oak kast… maar dan met een normale caseback en geschikt voor een 28,5mm OEM Seiko wijzerplaat.
Dus alle AliExpress kast vallen dan al af.
Weet iemand waar ik deze kan vinden??
https://youtube.com/shorts/jtEKr91-byk?si=0KMrIXmdk9CdimCg
Zo zou Seiko moet zijn ![]()
Copyright Good Time. A.J.
Wellicht, kan iemand hier mij in de juiste richting wijzen. Ik heb een 4th gen Seiko Monster:
Ik ben onwijs fan van de wijzerplaat, de dag/datum aanduiding met het kanji dag wiel, maar wat minder van de Monster kast. Ik zou het uurwerk, met plaat en liefst ook de originele chapter ring, in een SKX (mod)kast hebben. Misschien ook met een gladde bezel, het lijkt me een mooie combi.
Wie weet hoe en waar ik het best kan beginnen? Kan mijn uurwerk, met kroon op 4 uur, ook in een kast met kroon op 3 uur?
















