Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Hahaha, die tekst op die dial. Nooit opgevallen, geniaal.

Je neemt de merknaam ook wel serieus zo te zien!

1 like

Wat heeft dit nog met Seiko mods te maken?

3 likes

Een andere bezel insert en strap voor de Snoopy :slight_smile:

14 likes

HELP! Ik wil mijn zoon verrassen met een Mod. Hij heeft een Seiko SNX73K. Saffierglaasje: check! Nu is het uurwerkje (7s26) stil gaan staan. Ik wil er graag een NH36 in laten plaatsen. Uurwerk heb ik. Alleen de skills en het gereedschap heb ik niet. Wie zou mij kunnen helpen? Hier staat natuurlijk iets tegenover. Dit is bespreekbaar. Ik hoop iets van jullie modders te horen. Dank alvast en fijne avond.
Groeten, Kers

1 like

Je hebt sowieso een kroon nodig die op de Seiko 5 past.
Wellicht ook een idee om gelijk een andere wijzerplaat en wijzers erin te doen.

@Mipnick zou je goed kunnen helpen met de ombouw.

1 like

Beste @Tijdstip , Dank voor je reactie. Ik heb een andere stem erbij. Mijn zoon is nogal gehecht aan de look van deze SNXS73 en de wijzers. Gaat dus enkel om het uurwerk te verwisselen, maar waardeer je Modding mind! Ik zal contact opnemen met @Mipnick . Dank en fijne dag!

1 like

Kan, maar ik leg meestal eerst de kast op een warme plek neer en het uurwerk op een frisse plek zoals de kelder. Dan gaat hij er zo in met de grijze spacer.

Dat zal zijn, maar de afmetingen van zwarte en grijze spacer zijn anders. (Hoogte) (heeft niets te maken met het erin krijgen)

De kast is smaller dan de grijze spacer.

Je kunt het er wel in gaan douwen, maar het is beter om de zwarte spacer over te zetten :+1:t2:

Anders draai je wellicht de wijzerplaat wat krom als je de deksel dichtdraait :-1:t3:

Ik meen dat je nog op zoek moet naar een passende kroon want die van wat er nu op zit kun je niet los schroeven van de 7s26 stem. Deze kroontjes zijn nog wel te vinden :+1:t2:

1 like

Hmm, nog nooit gehad. Wisselen kan altijd. De 5jes die ik heb gemod was de kroon van te hergebruiken.

Je hebt gelijk in niks ervan merken :sweat_smile:
Had me namelijk vergist, de zwarte spacer is juist wat groter. Met de grijze NH36 spacer (smaller) zou het uurwerk los in de kast kunnen komen (door een schok oid) omdat de deksel er niet tegen aansluit. Je hebt dan kans dat je uurwerk scheef komt te staan.

Beter dus de spacer ook wisselen :+1:t2:

1 like

Grijs is in mijn ervaring gewoon iets breder…

Hier mijn SSK003-mod - hoop op enig moment nog OEM SSK033 chapter ring en dial te kunnen scoren om over te gaan naar een witte plaat en iets rustigere wijzers.

4 likes

Nieuwe case. 38.5 mm. Helemaal bij de tijd.

3 likes

Nieuw lijkt het breder, aan de zijkanten zitten nog wat minuscule uitsteeksels.
Als het nog nooit in een kast is gezet lijkt het daardoor breder. Een nieuwe zwarte spacer gaat er ook wat minder makkelijker in :+1:t2:

Ik herinner mij dat @Tijdstip ooit ook het probleem heeft ondervonden door de grijze spacer niet te vervangen in een 7s26 kast en deksel waardoor uurwerk uiteindelijk scheef kwam. :+1:t2:

Klopt… uiteindelijk opgelost met een soort van verende ring. Geen idee wie me nou die tip gaf.
Was jij dat ?


Klopt. Die had ik ooit op AliExpress voorbij zien komen. Alleen heb je kans dat je je schroefdraad ermee zou kunnen beschadigen.
Gewoon de zwarte 7s26 spacer gebruiken voor een 7s26 kast en deksel is de beste en meest logische optie.

Ik ben geslaagd voor wat ik een paar weken geleden zocht:


Ooit was dit een SSK003 :sweat_smile:

7 likes

Ik kwam deze mod tegen via instagram:

Monster wijzerplaat en chapterring in een Namoki SKX013 kast, ik vind hem erg tof. Het is dat ik er de handigheid niet voor heb…

2 likes

Ook een monster plaat, deze mod staat in het blauw

3 likes

Ook wel een monster plaatje

5 likes