Gestraald met glasparel.
De bedoeling is om uiteindelijk de gehele band + kast en kroon te stralen.
Een keer een bezel insert (die ik over had) een circulaire brushing gegeven. Krijg je een hele subtiele sunburst op je inlay van.
Niet te lang doen, want met een schuurspons slijten de randen sneller:
Heb al een topic geopend ervoor, but I’ll try here as well. Heeft iemand een adresje of in de la nog een wijzerplaat van de SBDX001? Wil die graag hebben voor een nieuw project
Heb de sbdx017 plaat incl wijzers nog gloedje nieuw in de la liggen… pb maar mocht je intresse hebben.
Gisteren mijn SSK003K1 weer terug mogen ontvangen nadat ik hem naar Monsterwatches had gestuurd.
Het leek mij een keer leuk om voor mezelf een horloge aan te passen naar mijn wensen. Aangezien ik geen fan ben van een datumloep was dit horloge wel geschikt om aan te passen.
Dus het hardlex is vervangen voor saffier en ook de wijzers vervangen voor wat strakkere wijzers. De gmt wijzer vervangen voor een minder opvallende.
Al met al heel blij mee en ik vind het horloge een wat strakkere cleane look hebben.
Eerst een before foto.
Hieronder de after.
Ik vind het een geslaagde ingreep oogt een stuk rustiger zo.
Dankje, dat was precies de bedoeling
Hahaha, die tekst op die dial. Nooit opgevallen, geniaal.
Je neemt de merknaam ook wel serieus zo te zien!
Wat heeft dit nog met Seiko mods te maken?
HELP! Ik wil mijn zoon verrassen met een Mod. Hij heeft een Seiko SNX73K. Saffierglaasje: check! Nu is het uurwerkje (7s26) stil gaan staan. Ik wil er graag een NH36 in laten plaatsen. Uurwerk heb ik. Alleen de skills en het gereedschap heb ik niet. Wie zou mij kunnen helpen? Hier staat natuurlijk iets tegenover. Dit is bespreekbaar. Ik hoop iets van jullie modders te horen. Dank alvast en fijne avond.
Groeten, Kers
Je hebt sowieso een kroon nodig die op de Seiko 5 past.
Wellicht ook een idee om gelijk een andere wijzerplaat en wijzers erin te doen.
@Mipnick zou je goed kunnen helpen met de ombouw.
Beste @Tijdstip , Dank voor je reactie. Ik heb een andere stem erbij. Mijn zoon is nogal gehecht aan de look van deze SNXS73 en de wijzers. Gaat dus enkel om het uurwerk te verwisselen, maar waardeer je Modding mind! Ik zal contact opnemen met @Mipnick . Dank en fijne dag!
De zwarte spacer ring van de 7s26 moet ook op de NH36 over worden gezet.
Kan, maar ik leg meestal eerst de kast op een warme plek neer en het uurwerk op een frisse plek zoals de kelder. Dan gaat hij er zo in met de grijze spacer.
Dat zal zijn, maar de afmetingen van zwarte en grijze spacer zijn anders. (Hoogte) (heeft niets te maken met het erin krijgen)
De kast is smaller dan de grijze spacer.
Je kunt het er wel in gaan douwen, maar het is beter om de zwarte spacer over te zetten
Anders draai je wellicht de wijzerplaat wat krom als je de deksel dichtdraait
Ik meen dat je nog op zoek moet naar een passende kroon want die van wat er nu op zit kun je niet los schroeven van de 7s26 stem. Deze kroontjes zijn nog wel te vinden
Hmm, nog nooit gehad. Wisselen kan altijd. De 5jes die ik heb gemod was de kroon van te hergebruiken.
Je hebt gelijk in niks ervan merken
Had me namelijk vergist, de zwarte spacer is juist wat groter. Met de grijze NH36 spacer (smaller) zou het uurwerk los in de kast kunnen komen (door een schok oid) omdat de deksel er niet tegen aansluit. Je hebt dan kans dat je uurwerk scheef komt te staan.
Beter dus de spacer ook wisselen