Show je Seiko SARB!

Ik heb met mijn seiko 5 van 10bar vorig jaar vakantie gewoon gezwommen en geen problemen gehad.
Maar geen schroefkroon blijft natuurlijk wel een risico.

2 likes

Ik weet dat het zou moeten kunnen, maar zwemmen met een horloge dat geen duikhorloge is voelt voor mij gewoon écht niet lekker😖

1 like

Grote onzin. Je moet wel heel lomp zijn om dat te laten gebeuren. Ik zwem al jaren met horloges zonder schroefkroon en er is nog nooit zoiets gebeurd.

3 likes

Als het horloge minimaal 10bar waterdicht is, kun je er gerust mee zwemmen. Geen probleem.

Natuurlijk is het wel handig om even de kroon te controleren dat hij tegen de kast zit (niet uitgetrokken), voordat je het water in springt. Maar dat is een handeling van niks.

2 likes

Ik denk dat je gelijk hebt. Voordat ik deze hobby oppakte zwom ik ook gewoon met mijn 50m Tissot zonder schoefkroon. Het is meer zo dat ik, sinds ik weet wat water in een horloge kan aanrichten meer risicomijdend geworden ben. Ik besef dat het in 99,9% van de gevallen gewoon goed gaat en heb daarbij de luxe dat ik kan kiezen welk horloge in draag als ik het water in ga. Waarom zou ik het dan opzoeken door mijn duikhorloges in de kist te laten en met een ander horloge te gaan zwemmen? Vandaar dat ik ook zei: Je kunt er prima mee zwemmen, maar ik zou het niet doen.

2 likes

iJe hebt een punt:

Sinds dat ik op het forum actief ben, word ik ook besmet met de — naar mijn mening— onredelijke angst wat er kan gebeuren als er water in het horloge komt, terwijl ik ook dondersgoed weet dat het onzin is.

Toch geef ik niet toe aan die angst, want ik vind het gewoon heerlijk om met een horloge (zonder schroefkroon) te zwemmen. Daarnaast voel ik mij bloot zonder een horloge om de pols en dus moeten mijn horloges (uitzonderingen daar gelaten) minimaal 10bar WR zijn, zodat ik zonder na te denken het water in kan.

De angst voor krasjes op het horloge is bij vele malen sterker :joy: Maar om daardoor mijn horloges alleen nog maar achter een vitrine te gaan bewonderen, gaat wel heel ver. Dus, ook in dit geval, negeren de angst en lekker dragen en genieten. :muscle:t3:

2 likes

Terug on topic :blush:

9 likes

Op een krokodil:


19 likes

7 likes

Wat is deze wijzerplaat lekker. :heart_eyes:

6 likes

Mooi bandje waar had je die vandaan?

1 like

Thnx. Dit is de Molequin Riviere.

1 like


Genieten van 't zonnetje én de sarb.

11 likes

Ik mag hier weer mee doen😎

14 likes

12 likes

Kersvers bandje van @Ko-Banden, staat 'm goed!

12 likes

9 likes

Ook met nieuw bandje van @Ko-Banden :smile:

11 likes

14 likes

Deze had je verkocht toch?

1 like