Show je Seiko SARB!

SARB066, netjes hoor!

Dit is de miltat

1 like

7 likes

Welke Jubilee is dat als ik vragen mag? Uncle Seiko? Ziet er goed uit namelijk!

Ik ben op zoek naar de mooiste Jubilee voor de SARB035. Ik wil niet die met die slagtanden van Strapcode, maar eentje die wat rustiger is bij de end links.

Deze op de foto is van Uncle Seiko ja. Ik heb de SARB035 overgenomen van iemand op het forum en daar zat eerst een Strapcode jubilee op maar die vond ik te lomp. De Uncle Seiko jubilee is veel dunner en verfijnder. Ook de clasp is heel plat vergeleken met die van Strapcode. Uiteindelijk heb ik hem na ontvangst op de SARB033 gezet. De president band had ik namelijk al. Maar beide banden van Uncle Seiko zijn zeker een aanrader!

2 likes

Je hebt ze dus allebei gehad, een betere review kan ik niet krijgen :smile: Thanks! Dan ga ik die bestellen.

1 like

sarb031

8 likes

Prima banden, wel blikken sluiting wat ik voor het retro gevoel geen probleem vind maar sommige vinden dit storend.

1 like

Ja geen probleem voor mij! Het is immers ook geen horloge van duizenden euro’s :slight_smile: Is het niet mogelijk om de sluiting van de originele band er op te zetten?

Soms moet het voor de charme een beetje off zijn😉

1 like

Nee, de orginele band loopt van 20 naar 18mm, die van US van 20 naar 16 mm, daarnaast moet je maar net de juiste middenschakel zien te vinden/ hebben want de sluiting van US zit vastgeklonken.

1 like

Duidelijk :smile: Gewoon genieten en niet naar de clasp kijken dus hahaha.

Ik heb wel een president band van Watchgecko op een SARB gezet, en de sluiting overgezet maar ook dit vraagt wel enige creativiteit (ik heb er een stukje over geschreven, moet je even op het forum zoeken).

6 likes

4 likes

image

5 likes

Dagje kantoor.

7 likes

Zijn de kasten/lugs eigenlijk min of meer gelijk van de diverse Seiko SARB modellen? De SARB005, SARB017, SARB033, SARB035, SARB065. Ik weet dat de alpinist een extra kroon heeft, maar verder? Zijn de stalen banden uit te wisselen bijvoorbeeld? Ik heb nu een miltat op mijn SARB017 maar die past net niet helemaal netjes. Het zou zomaar kunnen dat ie eigenlijk voor een ander model SARB bedoeld is.

Foto’s? Wat heb je gekocht? Waarom of wat past er niet?

En SARB betekent niet dat alle banden zomaar uitwisselbaar zijn, in tegendeel.

Wat een Cape Cod doekje wel niet kan doen!

3 likes

Vanmorgen opgehaald en zojuist op maat gemaakt.

4 likes