Show je Seiko SARB!

Hoe heb je dat gedaan dan? De bezel neem ik aan. De rest afgeplakt?

1 like

Het blijft lastig dat diepe groen vast te leggen op camera.

5 likes

Vandaag ontvangen vanuit Duitsland.
Snel geleverd door Olfert.
Lang over getwijfeld ivm de maat van 38mm, maar het kan net. Normaal draag ik duikers en die zijn al snel wat groter.

6 likes

Ik zou even goed je bandpinnen controleren, je eindstuk sluit niet goed aan

2 likes

Ja alleen de bezel. Alles rondom de bezel inderdaad afgeplakt met tape. Even poetsen & schoonmaken en het is klaar.
Misschien dat de zijkant van de kast ook kan maar daar begin ik (nog) niet aan.

1 like

Even wachten en de krasjes zitten er zo weer op :wink:

Ik ben niet anti Cape Cod maar ik zou overmatig poetsen ermee wel afraden.

1 like

Snap dat het regelmatig poetsen niet wenselijk is. Maar na 1,5 jaar jaar in bezit en gedragen te hebben heeft de sarb het wel verdiend.

1 like

Foto’s:
In normaal gebruik ziet het er OK uit. Dan sluiten de massieve eindlinks best goed aan op de kast, als het horloge goed op het vlakke deel van mijn pols ligt.

Als de band wat anders gevouwen wordt, bijvoorbeeld als hij wat verdraait om mijn pols of los op tafel, dan gaat de aansluiting “open staan”.

Heel extreem om nog wat te verduidelijken (zo zie je hem nooit in normaal gebruik).

Ik heb deze band een tijd terug voor een schappelijke prijs gebruikt gekocht hier in het lichtblauw. Voor de duidelijkheid: zeker geen enkele klacht over de verkoper. Die bood onmiddelijk aan om de band terug te nemen. Ik ben op zich al lang blij dat ik een stalen band op mijn alpinist heb en heb de band gehouden. Ik heb ook een paar leren bandjes, vind staal toch prettiger. Wel was ik benieuwd of banden van verschillende SARB modellen onderling uitwisselbaar zijn. Dat zou de mogelijkheid vergroten om nog eens tegen een andere band aan te lopen die wat mooier aansluit. Die kans is kennelijk niet zo groot en dat is goed om te weten.

Ik ben dit probleem eerder op dit forum tegengekomen en ik dacht toen aan een fabrieksfout want de link hoort niet te kantelen. Of jij hebt dezelfde fout in de band of wellicht de band met dit probleem van de koper overgekocht.

In elk geval hoort dit niet en doorgaans zijn Miltat banden prima en sluiten goed aan op de kast. Ik heb de bi-colour

4 likes

Ik weet niet zeker of ik het al eens genoemd heb. Het zou goed kunnen dat ik dat ook was. Misschien hoort mijn miltat eigenlijk bij een ander Seiko model. Of ik heb een maandagmorgen exemplaar getroffen. Ik draag hem wel vrijwel dagelijks, in de praktijk is het geen groot probleem.

Als dat zo zou zijn dan vermoed ik een 033/035 maar de enige manier om daar achter te komen is om de band aan dat model te zetten.

1 like

Welk nummer staat er op de endlink? Daar kan je het toch aan zien?

Op de endlinks staat MT.068 . Ik kan daar zo snel geen details bij vinden, maar misschien kijk ik niet goed. Op de Strapcode en Taikonaut websites worden deze markeringen niet genoemd.

1 like

In de mijne staat 065 (sarb017)

Voor de 033 geeft het plaatje op de site de 068 aan;

Wil hem wel ruilen tegen een uncle Seiko president voor de 017 :stuck_out_tongue:

1 like

Dank voor het uitzoeken en voor het aanbod. Ik heb dus waarschijnlijk een 033 band op een 017 kast. Hij kan er op, de pasvorm is niet perfect. De president banden doen het helaas niet voor mij. Ik ben echt van de solid oysters. Als iemand zijn MT065 endlinks tegen MT068 endlinks zou willen ruilen dan ben ik daar wel voor in.

2 likes

In mijn bi-colour ook (sarb017), nooit op gelet.

Dan lijkt het erop dat @Antonius de verkeerde band heeft. Overigens twijfel ik het wisselen van eindstukken de oplossing is. Ik zou Strapcode even contacten maar ik denk dat je aan een bandenwissel moet…

1 like

14 likes

Ik heb de Uncle Seiko Jubilee binnen!

Hij ziet er erg goed uit in het echt, precies wat ik zocht. Jammer van de hele cheape sluiting, maar voor de rest een aanrader.

6 likes

Mijn Spb197j1

Prachtige klok met mooie kleur dial, maar Ik twijfel toch om hem alweer te verkopen.
Heb hem 2 weken in huis, maar ik vind hem toch te klein ogen om mijn pols 19.5cm🙄

7 likes

Die gewoon van staal :grin:

Welnee perfecte maat!