Show je "side collectie" ... Warts and all!

Sinds eind 2022 in de ‘side collectie’ :sunglasses:

3 likes

Even los van de letterlijke betekenis… “Warts and all” is een veel gebruikte uitdrukking in Amerikaans Engels die er in principe op neer komt dat je het hele verhaal vertelt, en niet alleen de mooie kant. :slight_smile:

2 likes

Eigenlijk heb ik niet eens een collectie… :sob:

De eerste 2 krijgen de meeste draagtijd en de omega en garonne de luxe liggen in het donker af te wachten tot…wie weet wanneer…???

2 likes

Dank. Ben ik weer een stukje erudieter dan vanochtend. :pray:t2:

1 like

Staat jouw side collectie niet gewoon permanent in wisselende samenstelling bij Ten2Two in dr webshop?

3 likes

Ach, de laatste jaren wisselde het nogal eens, om maar een understatement te gebruiken. Maar een “schaduw-collectie” heb ik dan nooit gehad. Altijd wel iets wat gedragen wordt/werd.

Al heb ik in die zin wel een “core” en een “fun” collectie, voor wat de terminologie waard is. Serieuze horloges en niet-zo-mainstream. Ook weer, voor wat de terminologie waard is.

De “huidige serieuze collectie”, want in het verleden behaalde resultaten, etc. (hoewel na het loslaten van GS, dit toch veel rust geeft en goed voelt).

Dan wat ik mijn “rariteitenkabinet” noem. De schaduw collectie. Gewoon voor de fun, om dat ze over het algemeen niet mainstream zijn, of limited, of probeersels, of gewoon leuk en minder “kostbaar” (of duur, als je wilt).
En vaak aangeschaft, na een tijdje zoeken, als alternatief voor (you name it) of omdat ik er een bepaald verhaal, context oid. bij heb.

O ja, en omdat het over het algemeen horloges zijn die voor geen ene moer op foto’s recht doen aan de live-ervaring. Met name de Orient Stars en de Venezianico zijn in werkelijk veel subtielere en mooier dan op foto’s.

En de Casio, dat maakt live of op foto’s niks uit.

8 likes

Mooi man! Love Nomos! Welke maat is die middelste?

1 like

Dat is Tangente Neomatic Update 41 Nachtblau in 40,5mm.

Lijkt best fors, maar door én de donkere wijzerplaat die hem wat kleiner laat lijken én ik redelijk platte brede polsen heb, is het voor mij een perfecte maat.

Voor “the records”, de Tetra is 29,5mm en de Club Worldtimer is 40mm.

En hoewel het dus niet zo lijkt, is de Tetra, van hoek tot hoek, zelfs nog groter met een diagonaal van 41,7mm. Maar dat valt minder op.

2 likes

Echt heel gevaarlijk om deze weer langs te zien komen :joy:
Wat een akelig mooi horloge vind ik dat :ok_hand:

2 likes

Voor de zekerheid… :innocent:

Je bedoelt deze toch? :thinking:

:grin:

4 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:rofl:

1 like

We hebben dezelfde afweging gemaakt. Hier zijn alle Duitsers, inclusief de Nomos horloges die ik heb gehad, vertrokken en ik ben op GS als kern geland, Evengoed heb ik nog een enorme affiniteit met Nomos (en in iets mindere mate Junghans) en jeukt het nog altijd om nog ergens een Club, Orion, of Tangente of zo te hebben. Of ik dat moet doen is een tweede vraag. Zo heb jij GS laten gaan maar noem je dat feit nog regelmatig, dus ergens heeft het merk een soort van mind-share, om maar een marketing-kreet te gebruiken.

Dat gezegd: Tof trio. Maar ik vind je Rodania Dolce Vita, de Studio Underd0g en zeker ook die Tissot het noemen waard, uit de tweede doos. De Orients in alle ere, ik vond Underd0g bijvoorbeeld in het handje leuker dan verwacht.

1 like

Zeker, ik vind het nog steeds supermooie horloges, heb er veel plezier aan beleefd en geniet nog steeds van de foto’s of als ik ze in de hand heb. Los nog van de historie en de Japan-liefde. Ik sluit nog steeds niet uit dat er ooit weer eentje komt, maar nu niet.

Jaaaaa, dat is gewoon echt de categorie “big-smile” en ook nog eens goeie kwaliteit.

De Tissot is gewoon een bijzonderheid, lang naar gezocht, in de gold-plated versie en in deze staat redelijk zeldzaam.

Dit is het ‘de upgrade is gedaan, maar we kunnen toch vrienden blijven’ hoekje van de verzameling.

4 likes

Voordat het bij mij “side” wordt gaat het weg. Mijn collectie is mijn collectie.

4 likes

Nu ben ik in de twijfels.
Mijn gave sinn

Toevoegen aan de side collectie.

Waarom?
Speel ik 1 plekje vrij in de core
De Sinn is zo mega gaaf en mega fijn dat het fijn is om deze voor het grijpen te hebben liggen.

Het plekje wat ik dan vrij speel is dan voor of een Hanhart of ik koop de BBone SG weer terug.

3 likes

Nee, deze hoort bij de TOPPERS :ok_hand:t2:

3 likes

Duidelijk.

Voordeel van de overplaatsing naar de side collectie is wel dat het veel meer een pakken en gaan stuk zal gaan zijn.
Dit omdat deze dan niet achter slot en grendel zal liggen.

Het is wel een serieuze topper, heel content mee.

Plus…ik behoud mijn collectie dan netjes op 10 zoals afgesproken :face_with_peeking_eye::innocent: want er komt dan een plekje vrij voor weer wat nieuws.
Tellen buiten de kluis doen we niet aan…

1 like

Dat is gewoon hele rare vorm van zelfverlakkerij. :slight_smile: Waarom niet gewoon die horloges die je het meeste draagt bij de hand houden, de rest in de kluis, wat het ook maar moge zijn, en dan gewoon toegeven dat je er 20 hebt?

Ik weet dat rationeel handelen op dit forum ver te zoeken is, maar soms worden de rare kronkels zelfs mij te zot. :rofl: Mijn vrouw kijkt wel eens naar wat er op het forum zo allemaal besproken wordt en roept dan “wat een stel wijven”. Dat lijkt me niet waar. In mijn beleving zijn vrouwen pragmatischer.

Dat gezegd: De Sinn verdient het om gedragen te worden. :+1:

3 likes