Show je "side collectie" ... Warts and all!

Side collection: Italiaans jeugdsentiment - aangevuld met wat horloges die ik niet kon laten liggen

Links zie je drie horloges die ik als puber niet kon betalen, maar waar ik verlekkerd naar keek in de etalages van Domaso (Como).

Links: WylerVetta (van Wyler, Vetta en WylerVetta heb ik intussen een side collection op zichzelf met horloges van 1930 t/m 2000)
Daarnaast: Sector ADV 2500 - mijn poor man’s Breitling
Er rechtsboven: PhilipEsterel Ocean

Alledrie via Vinted gevonden, vele jaren nadat ze mijn interesse hadden gewekt.

Verder:
De Breil “Oakay” automaat
Breil chrono met schroefkroon en bol saffierglas
Valtur skin diver uit de gift shop van een Italiaans resort, met schroefkroon

Breil, WylerVetta en PhilipEsterel zijn verwant aan elkaar. De PhilipEsterel is nagenoeg gelijk aan een Breil Manta uit dezelfde periode (eind jaren 90). Het klinkt gek, maar dit kostte omgerekend zo’n 500 - 750 Gulden destijds en vandaag de dag is het niets waard, maar ik draag hem met veel plezier en trots.

Ter info: WylerVetta en Breil zijn eigendom van de Binda Group. Ik heb meer Breils, maar dit zijn de leukste.

5 likes

Dit zo een beetje…

5 likes

Wat vintage tankjes. Er liggen nog wat reparatieobjecten in mijn lades van o.a. Cyma, Royce, Pontiac en Laco. Het doel is om uiteindelijk niet meer tankjes te hebben dan er in dit doosje past. Ik kan nu nog geen afscheid nemen. Gelukkig heeft het doosje een zakje…

Merken op de foto: Radiant, Royce, Bipla, Eska, Wyler, Alihor, DreffA, Venus, Liban, Waltham en Pontiac

8 likes

:wink:

images4
images3

8 likes

Een milgauss met groen glas staat zeer hoog op mijn verlanglijstje. Voor over 10 jaar ofzo, als ik budget heb. Bij jou de side collectie, dat is gaaf!

1 like

Cool! Die onderste gouden buiten de doos zou ik dan weer snel in de doos stoppen. :wink:

1 like

Je moet binnenkort de batterij van de 265 vervangen, wat ik je brom.

Koop eens een fatsoenlijke doos.

2 likes

Ik zoek nog wel een Gshock voor in mijn Casio Side collectie hoor! Stuur maar een PB :stuck_out_tongue: hahaah

1 like

Geld is op. Kan bruin niet trekken.

Heb je tijdens de zomervakantie weer een paar koffers flappen bij schoonmoeder in Servië achter moeten laten?

2 likes

De Side Collasio! Want waarom hier! Een worldtimer een klus horloge, een fun, en een classic. Ik wil alleen nog een Gshock en een ultra classic F91W

3 likes

Rustig naar toe werken en hij komt er vanzelf.
Bij mij is hij idd in het hoekje side kick beland, pakken en gaan horloge… .soort van GADA zo breed als.je dat kan nemen.

Thuis in de tuin
Klusjes
Uitgaan
Als ik niks kan of wil kiezen…

2 likes

Dat is een Ankara holiday market special voor tuinieren, klussen en stappen. :crazy_face: Het vereiste budget van 50 dollar dat heb je nu ook al wel denk ik. :face_with_peeking_eye:

2 likes

Nou inderdaad, de secondewijzer is helemaal geknakt. Mag dat wel hier?

3 likes

:upside_down_face::sweat_smile:

Dit is de enige die ik niet echt als onderdeel van de verzameling beschouw, maar meer als pleister als ik onverhoopt eens een horloge ben vergeten om te doen voordat ik naar het werk ga.
Deze Akzent Steel is voorzien van een inferieur uurwerk en verblijft permanent in mijn rugzak. Tot nu toe ongebruikt sinds ik geloof 2018 of zo; voordat ik op dit vermaledijde forum was aanbeland. :person_shrugging:t2:

De rest hoort er allemaal bij, al ‘heb’ ik met het ene horloge wat meer dan met het andere.

Wat wordt bedoeld met warts? Ik vraag dit voor een vriend.

3 likes

Mijn eerste horloge uit 1975 een pen(Ancre).
Mijn tweede horloge uit 1981. Seiko waarvan de kroon helaas gemolesteerd is door een batterij vervangster jaren geleden. Display werkt nog wel maar heb de batterij verwijderd.
Mijn derde horloge een 38 mm Seiko chrono uit ongeveer 1995. Werkt nog perfect.
En dan een Timex van mijn opa uit 1975.

De onderste rij gebruik ik als “beaters”. In principe heeft de Chinees rechts ook een Seiko interieur.

5 likes

Vertaald is “Wratten” oftewel zooi, goedkoop, beater horloges etc.

1 like

:pray:t2:

Is deze boomer ook weer even bij. :+1:t2:

1 like