Op het gevaar af dat dit beschouwd wordt als vloeken in de kerk…
Naast mijn 3-tal mechanische horloges, waardeer ik (vooral op doordeweekse dagen en tijdens het sporten) mijn smartwatch. Het kan tegen een stootje, draagt prettig en is enorm functioneel.
Ondanks het feit dat ook een smartwatch een horloge is, zie ik hier zelden iets voorbijkomen. ik neem aan dat er meer gedragen wordt dan alleen apple watches op standaard horlogebandjes?
Ik ben zelf wel benieuwd naar wat jullie dragen (en op welke bandjes).
Zelf heb ik een half jaar geleden als opvolger van mijn Garmin Epic gen. 2 een Garmin Marq Athlete gen 2. aangeschaft.
Volgens mij denkt inderdaad het gros van de leden dat.
Ik draag hem niet omdat ik een telefoon heb en niet dermate verslaafd daaraan ben, dat ik er horloge bij moet hebben, zodat ik niet de hele tijd m’n telefoon in m’n handen heb.
Sterker nog, als ik niet met m’n telefoon op HF zit, weet ik 9 van de 10x niet eens waar ik hem heb neergepleurd.
Help me even…waarom naar off-topic? Een smartwatch, Je draagt het om je pols, het geeft de tijd aan, het is een horloge (en dit is algemene horlogepraat). Of ga je alleen mee in de algemene opinie op dit forum?
Ik heb zelf ook 2 van de dingen, maar draag ze eigenlijk nooit meer.
Bewust ooit gekocht voor sporten, maar zelfs dan vind ik het prettiger om zonder horloge te trainen of hardlopen oid.
Anders ben je continue met dat ding bezig om in te stellen wat je aant doen bent, kan per persoon verschillen, maar zo ervaar ik het.
Ik ben nog een beetje in dubio, had bijna de knoop doorgehakt maar na afgelopen weekend zijn de prijzen voor ineens weer flink omhoog gegaan. Ik ga voor een Garmin Venu SQ tenzij mij voor weinig recente Apple Watch wordt aangeboden.
Overigens had ik dit topic wel heel bewust of topic gezet. Ik vind zo’n ding toch meer een computer dan een horloge, heeft dus nu weinig met horloge te maken. Maar goed, ik ga het niet over.
Volgens mij kan ik dat met mijn TL niet eens. Ben hier nog net geen jaar actief.
Tja, daar verschillen we van mening. Het geeft de tijd aan en buiten dat heeft het additionele functionaliteiten. Tot nu toe heb ik nog niemand horen zeggen dat een horloge een mechanisch uurwerk dient te hebben.
De Venu lijkt me trouwens een goede keuze maar dat is ook persoonlijk.
De smartwatches worden hier te koop aangeboden. Dus dan mag het denk ik onder de noemer horloge gezet worden. Anders zouden ze dat niet toestaan lijkt mij.
Alleen tijdens het (bijna dagelijks) wandelen een oudere Forerunner 35, simpel, licht, betrouwbaar en lelijk. Zit comfortabel op het originele soft siliconen bandje. Smartphone functie staat uit. Bij thuiskomst meteen weer een echt horloge om.
Voor elke fietsrit, woonwerk of toer: Een Edge 130 en sinds kort een 530 op het stuur.
Ik heb er geen enkele klik mee
ben zelf een beetje ouderwets en conservatief op horlogegebied
en neig meer en meer naar vintage
maar smartwatches lijken me wel zo handig
Maar ik zou niet beginnen met’ jullie zullen het wel niets vinden’ of ‘knuppel in het hoenderhok’ want dan geef je zelf al aan dat je weet hoe erover gedacht wordt.
Ik vind het allemaal prima. Zolang je maar niet gaat zeggen dat je uiteindelijk een Rolex wilt.