Ik heb al een Rolex
ik haat die dingen, zelfs mijn smartphone, als die ooit er de brui aan geeft ga ik terug naar de simpele GSM, enkel bellen en SmSen
en voor de rest heb ik mijn laptop nog, dus waarom die verslavende ondingen?
Begrijp wat je bedoeld maar voor mij werkt het niet verslavend. Notificaties heb ik grotendeels uit staan. Ik vind het een fijn horloge om te dragen en gebruik de smart functies (GPS, trainingsprogramma’s, gegevens vooral tijden een work out zoals afstand, tijd en snelheid tijdens het sporten).
Ik vind ze verschrikkelijk, dus ik juich van harte toe dat we ze hier maar weinig zien. Zo vind ik G-shocks, Suunto’s en zelfs Ana-digi horloges als de Seiko Arnie, de Breitling Aerospace, Tissot T-touch en de Omega Speedmaster X33 ook niet om aan te gluren.
Een F91W, prima, of een Hamilton LED horloge, maar daar houdt het voor mij op met “beeldscherm-horloges”, om ze maar even zo te noemen.
Het feit dat ik het lelijk vind zou jou er niet van moeten weerhouden om ze te dragen of te posten. Het zijn maar meningen, tenslotte.
Als het om de pols past of in de zak, en er zit een oscillator in, dan is het een pols- respectievelijk zakhorloge. Zo kwam ik er achter dat een Apple watch wel degelijk een horloge is, omdat er geen Cycle- of Interrupt-meting wordt gebruikt, maar er echt een quartz oscillator aangedreven real time clock aan boord zit.
Een mooie smartwatch ben ik nog niet tegengekomen. Prima om te sporten en na het douchen weer gauw wisselen.
En of dit nu de oplossing is…
Ik draag deze (Samsung Gear S3) soms. Heel soms…
Battery life is kort. Heel kort…
Ik draag soms een Garmin Venu 2. En alhoewel ik deze aan iedereen die een smartwatch zoekt zou aanraden (doet alles wat een smartwatch moet doen, met een redelijk batterijverbruik) gebruik ik hem zelf nog enkel voor het sporten. Daar dient hij om de tijd af te lezen (nee joh, echt waar?), muziek te bedienen, hartslag onder controle houden en gegevens van het sporten bij te houden.
Op andere momenten werd ik gewoon gek van alle meldingen en begon ik hoe langer hoe meer functies uit te schakelen. Dan kan je beter een ‘gewoon’ horloge aandoen. En dat doe ik dan ook.
… tuurlijk.
Denk ik ook! Voor mij geldt bovendien dat Garmin het ook erg goed doet als golfhorloge. Naast wat recreatief sportief gehannes ga ik hem daar ook voor gebruiken. Ik heb daarvoor nu al een Garmin, maar die heeft weer geen hartslagsensor enzo. Dat is puur een golfhorloge (Approach S20). De Venu SQ(2) is alles in één. Prima keus lijkt me, toch @Pixel?! Dan mag de S20 naar een andere golfer.
Ik ga hem overigens niet de hele dag als ‘smartwatch’ dragen, ik koop 'm specifiek voor sportgedoe. Na het golfen, tijdens een biertje in het clubhuis, gaat gelijk het normale horloge weer om de pols en dat ook na wat roeien, wandelen etc. Dus geen daily, maar een sporthorloge. Als ik 'm heb, zal ik hem hier showen.
Geen ervaring met de Square, ik wou specifiek een ronde smartwatch dus voor de Venu 2 gekozen. Volgens mij zijn er wel enkele kleine verschillen in functionaliteit tussen de 2, dus kijk dat zeker even na.
Ik heb een samsung smartwatch waarvan ik niet weet waar hij ligt. Ik gebruikte hem voor mn bokstrainingen om bij te houden hoe mijn hartslag was geweest en hoe snel die weer terugkeerde naar ruststand. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik geen flikker met die info kon dus ik ben gestopt hem te dragen. Belangrijkste is ook dat ik echt helemaal krankjorum werd van het direct zien van al die belletjes en appjes op mn pols, ik wil dat helemaal niet.
Leuk topic @Nickjackelson !
Vind jouw smartwatch best mooi eigenlijk.
Zoals ik recent in mijn voorsteltopic schreef, draag ik sinds twee jaar om medische redenen een Garmin VivoActive 4. Vind 'm niet bijzonder mooi. Ik kan de display aanpassen naar wens, bij mij staat 'ie zo ingesteld dat 'ie ‘in rust’ vrijwel helemaal donker is.
Ik gebruik de link met mijn smartphone met name om soms snel een Whatsapp berichtje te kunnen lezen zonder m’n smartphone te hoeven pakken, dat vin dik wel een fijne functie.
Maar verder heb ik 'm zoals gezegd puur vanwege functionele redenen.
Ik ben daarmee nu twee jaar verder en wellicht kan ik nu wat meer zonder, vandaar dat ik aangaf wel weer eens te willen kijken naar iets ‘stijlvollers’ (mijn mening).
Ik Google net trouwens even op die Garmin Marq Athlete … dat is wel even een andere prijsklasse dan de VivoActive
Als je hem alleen wil gebruiken voor het sporten/golfen dan is de Garmin FR 965 wellicht een interessante optie. Dat is veel meer en “sports-smart-watch” dan en “smart-sport-watch”
Klopt. Ze zijn minimaal en vooral visueel. Onder de motorkap doen ze niet voor elkaar onder, waarbij de SQ wat eenvoudiger is als de SQ2. Maar je bent wel tevreden met Garmin toch? Ik zit zelf eigenlijk helemaal in de Apple bubbel, dus het is een beetje een gokje …
@Nickjackelson, ik heb er geen 600 euro voor over. Dat haal ik er niet uit. Oh enne, ik ben een recreant die een beetje wil weten hoe zijn hart reageert op bijv. een roeitrainer … ben geen echte sporter. Veel te lui!
Dankjewel, een positieve reactie!
Nadeel is dat die vodden zo tijdelijk zijn.
Na een jaar of 2 á 3 stopt het support en zit je met een passief stuk prullaria.
een inmiddels bejaarde sony smartwatch hier kan geen $#%^%^& meer en dient nu als klokje op mijn nachtkastje.
alle zinvolle apps op het ding zijn gestopt.
TAG heuer flikte het zelfs om een smartwatch aan te leunen met de mededeling dat ze na 2 jaar er een mechanisch uurwerk in zouden zetten voor ruim 2K extra.
Lachwekkend.
Binnenkort krijg ik een gratis Sumsang SM4 lte omdat ik een nieuw lulijzer hebt gekocht.
Ik hou jullie op de hoogte.
Intussen lekker genieten van een NA accutron hier
Wat trouwens gewoon kwarts is.
De gemiddelde levensverwachting is tussen 1950-2022 met 9,8 jaar toegenomen. Tussen 1950-1975 bleef die vrijwel gelijk, en de grootste sprong voorwaarts werd tussen 2002 en 2010 gemaakt.
De Apple Watch is in 2014 op de markt gekomen, ruim na de laatste grote sprongen in levensverwachting. Voorheen waren er spelers als Pebble en anderen op de markt, inclusief Samsung, maar namen de sensoren nog geen noemenswaardige vlucht.
Mijn vraag is dus concreet: Welk gezondheidsvoordeel denk je uit het dragen van een smartwatch te halen? Ik kan me alleen het monitoren van slaap of hartritmestoornissen voorstellen, maar misschien ben ik wat blasé als het op “preventieve monitoring” aankomt.
Ik vind quatsch ook mooier dan kwats. Ik ben er van op de hoogte, en zal de engelse spelling blijven gebruiken. Als anderen zonder straf kids mogen zeggen kan ik me dat permitteren, zal ik maar zeggen.