De Engelse spelling is Crystal.
Quarz is ons aangeleund omdat het duurder klinkt.
Handige marketing uit de jaren 70 om die prullen voor 400 gulden en meer aan de man te brengen.
En dan nog een paar G Shocks met Bluetooth (zelfs op dit moment een incoming).
Maar eerlijk gezegd, vind ik dat Casio dit nog niet goed doet.
Iig toen de GBX uitkwam.
Een paar weken geleden mijn Vivoactive 3 vervangen door een 5. Heel tevreden. Dit blijft men alledaagse altijd aan horloge, toch als ik thuis werk en bezig ben. Anders liever een’ echte’ horloge.
Zoals hierboven ook al gezegd, in het blauwe gedeelte worden smartwatches al horloges aangeboden en geaccepteerd. Lijkt me dus dat dat hier ook geldt. Verder doe je het om je pols en vervolgens kun je erop zien hoe laat het is, dat is het belangrijkste kenmerk van een horloge. Ik zie bovendien nergens in de reglementen van het forum dat een horloge dient te voldoen aan de eisen quarts of mechanisch uurwerk.
Ik respecteer jouw mening, je staat daarin niet alleen
Mijn mechanische horloges zijn mijn hobby, deze polscomputer waardeer ik omdat ik hem praktisch, handig en robuust vind.
Ik vind het zelf ook niet echt een horloge, zoals ik eerder schreef. Een NA voor deze Garmin, in ‘Algemeen’, ga je van mij dan ook niet tegenkomen.
Desalniettemin respecteer ik ieders mening in deze.
Dus als jij het wel als een horloge wil kwalificeren, be me guest. Niemand die er last van heeft. Al ga je het een klok noemen, ik vind het helemaal prima.
Je hoeft in mijn beleving geen raket wetenschapper te zijn om te bedenken dat de Engelse vertaling van kwarts quartz is, een geen crystal. Dat kunnen strippers zijn.
Suiker kent ook kristallen, maar die zijn niet piezo-electrisch, als het ware.