Show je smartwatch

De Engelse spelling is Crystal.
Quarz is ons aangeleund omdat het duurder klinkt.
Handige marketing uit de jaren 70 om die prullen voor 400 gulden en meer aan de man te brengen.

https://www.mouser.com/ProductDetail/ABRACON/AB26T-32.768KHZ-6-B?qs=vmHwEFxEFR9I10obLBq%252Bvg%3D%3D

1 like

Ik heb eigenlijk altijd mijn telefoon vast. Beetje hetzelfde.

2 likes

Geen gezicht die dingen. Of het nu handig is of niet, ik vind het oerlelijk

2 likes

Ben gek op tech !
En dus gek op mn telefoon en een paar Smartwatches :smiley:

Deze Garmin afgelopen Donderdag binnengekregen.

Eigenlijk voor mn werk, maar vond hem stiekem te mooi om hem daar te dragen. Dus voorlopig blijft de Gamin Instinct 2X mijn werk horloge.

Verder heb ik nog een Samsung Galaxywatch (1st gen) uit … 2018/19 ?
Werkt nog perfect. Laatst nog weer aangeslingerd :sweat_smile: Vind hem nog steeds mooi.

En nog een G Shock GBX-100.

En dan nog een paar G Shocks met Bluetooth (zelfs op dit moment een incoming).
Maar eerlijk gezegd, vind ik dat Casio dit nog niet goed doet.
Iig toen de GBX uitkwam.

8 likes

Het is toch een beetje alsof iedereen dezelfde schoenen draagt.

Gaaf, die Instinct 2X!

1 like

Een paar weken geleden mijn Vivoactive 3 vervangen door een 5. Heel tevreden. Dit blijft men alledaagse altijd aan horloge, toch als ik thuis werk en bezig ben. Anders liever een’ echte’ horloge.

Vandaag niet thuis gewerkt en daarom nog maar 252 stappen gezet :grinning:

4 likes

Waarom is deze draad nog niet naar Off Topic verdreven?
In Algemeen moet het over horloges gaan toch?

Zoals hierboven ook al gezegd, in het blauwe gedeelte worden smartwatches al horloges aangeboden en geaccepteerd. Lijkt me dus dat dat hier ook geldt. Verder doe je het om je pols en vervolgens kun je erop zien hoe laat het is, dat is het belangrijkste kenmerk van een horloge. Ik zie bovendien nergens in de reglementen van het forum dat een horloge dient te voldoen aan de eisen quarts of mechanisch uurwerk.

7 likes

Weet niet hoor, die polscomputers vallen voor mij niet onder de noemer horloges.

Je hebt natuurlijk gelijk waar het gaat om de forumregels, het was meer een persoonlijk ongenoegen. :blush:

Ik respecteer jouw mening, je staat daarin niet alleen :slight_smile:
Mijn mechanische horloges zijn mijn hobby, deze polscomputer waardeer ik omdat ik hem praktisch, handig en robuust vind.

4 likes

Zojuist een knoop doorgehakt! :beers:

3 likes

Gefeliciteerd! Veel plezier met dit slimme horloge! Mocht je een NA topic willen aanmaken, bereid je dan voor op ongezouten reacties :slight_smile:

5 likes

:joy:
Ik vind het zelf ook niet echt een horloge, zoals ik eerder schreef. Een NA voor deze Garmin, in ‘Algemeen’, ga je van mij dan ook niet tegenkomen. :wink:

Desalniettemin respecteer ik ieders mening in deze.
Dus als jij het wel als een horloge wil kwalificeren, be me guest. Niemand die er last van heeft. Al ga je het een klok noemen, ik vind het helemaal prima.

1 like

Ik stel voor smartwatches een aparte categorie voor…

Het loopt uit de hand!

2 likes

spit-take-laughing

2 likes

Sommige dingen zijn voor mij ook een brug te ver.

2 likes

Je hoeft in mijn beleving geen raket wetenschapper te zijn om te bedenken dat de Engelse vertaling van kwarts quartz is, een geen crystal. Dat kunnen strippers zijn.

Suiker kent ook kristallen, maar die zijn niet piezo-electrisch, als het ware.

Het zou toch leuk zijn als er meer custom wijzerplaten op die Smartwatches zouden worden ontworpen. Bekende merken lenen zich er qua ontwerp wel voor.

1 like

ga jij dan maar lekker een klokkie in de sale kopen dan zoek ik er eentje in de uitverkoop

ps
raketwetenschapper is 1 woord.

1 like