Show je smartwatch

ik hou van je :heartbeat:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
ja en ik heb een Accutron uit de jaren 60 en die werkt ook nog perfect en dat zonder softwareupdates.

Ik snap je antwoord niet zo goed.
Vind je dit moeilijk te geloven ?

@Fate_Amenable_To_Change dat jij je dingen niet kan voorstellen wil niet zeggen dat iets niet kan of niet bestaat, beetje blasé reactie inderdaad.

Maar ik zal je nieuwsgierigheid bevredigen: stress, hetgeen aardig goed in kaart gebracht wordt via microvariaties in hartslag en mijn smartwatch meet dat perfect. Het heeft mij in staat gesteld om beter te herkennen wanneer ik teveel stress heb, hetgeen voor mij een aardige risicofactor is.

9 likes

Zojuist de verzendbevestiging ontvangen! Kan niet wachten om mijn nieuwe smartspeeltje een dezer dagen in dit hoenderhok te laten zien. :sunglasses:

Chapeau!
Ik had zelf denk ik geschreven, “het gaat je helemaal niks aan”. Feit alleen al dat jouw ‘medische redenen’ in twijfel worden getrokken is best wel ongepast! Maar goed, we kennen onze pappenheimers wel als het op empathie aankomt. Het eigen gelijk, zorgvuldig opgeleukt met allerlei Wiki-blabla, is bij sommigen vaak vele malen belangrijker dan het verhaal van een ander.

Goed dat jouw smartwatch je heeft gebracht (en nog steeds brengt) wat je ervan verwacht had! Wat heb je in gedachten bij je zoektocht naar iets “stijlvollers” @Stormvogel? Een soort van ‘high end smartwatch’, iets als een Tag Heuer Connected of …

3 likes

Ik trek zijn medische toestand niet in twijfel, ik vraag me gewoon oprecht af wat het medisch nut van een smartwatch kan zijn. Alle overige dingen die je er nu bij verzint is onzinnige stemmingmakerij, a propos blabla.

Lees anders nog even je eigen reactie van 5 uur geleden. Ongepast. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken. Bedtijd … :sleeping:

Ik vloek wel even mee… :slightly_smiling_face:

Een Garmin Fenix 7 pro solar sapphire, heerlijk horloge en hij helpt me de broodnodige slaap en rust een beetje te monitoren. Wel op een comfortabele Bulang gezet uiteraard.:sweat_smile:

Ik heb ook een Garmin Tactix 7 pro solar sapphire op een Panerai band maar vind hem met z’n 51 mm eigenlijk net iets te groot. :muscle:

7 likes

Ik draag mijn Apple Watch wekelijks. Ik slaap er eigenlijk altijd mee. Zo wordt je wakker van een trilling in plaats van een wekker geluid en kun je in de avond aan de Digital Crown draaien om de tijd te zien. Verder hou ik ook mijn slaap bij.

6 likes

Haha, als Bernhard er zegeltjes bij zou verstrekken had jij al extra een boekenkast staan met volgeplakte zegelboekjes. :wink:

Deze Fenix 7 is ook al behoorlijk aan de maat trouwens.
Is deze 46mm? Of …

2 likes

Hij heeft in Heerlen een keer een dansje voor me gedaan, zag er erg leuk uit. :joy:

Bijna goed, hij is 47 mm. :slightly_smiling_face: Draagt mede door z’n lage gewicht heerlijk en in vergelijk met de 51 mm Tactix, merk je met deze nauwelijks dat je hem om hebt. :ok_hand:

1 like

Ik zit te wachten op de eerste die met knuppel en al het hoenderhok induikt om zijn aversie tegen smart watches te uiten.

Dat is mijn ‘’oplossing’’; smartwatch rechts; links een frequent wisselend (automatisch/mechanisch) horloge.

Smartwatch is duivels handig voor werk; linkerhand ‘’mooi / genieten”…

Jack

4 likes

Haha ja ik toevallig vorige maand binnen gekregen. Ligt nog steeds ergens ingepakt in de doos.
Mijn vrouw heeft met de kerst een Garmin Lilly gekregen, die is er helemaal blij mee.
Houdt ineens alles bij van hartslag tot slaap ritmes en voelt de noodzaak om dit geregeld met mij te delen :upside_down_face::innocent:.

Denk dat ik de samsung maar lekker ingepakt laat voordat ik ook geen rust meer krijg en dat ding mijn leven beheerst. Het schijnt dat ik nogal “verslavingsgevoelig” ben…tijd voor een NA…

2 likes

Draag regelmatig mijn garmin epix. Geweldig horloge.

2 likes

Superhandig dat alle data nu niet langer op de app maar ook duidelijk leesbaar voor een ieder op de pols verschijnt!

Onbegrijpelijk hoe de mens de afgelopen tienduizenden jaren zonder heeft gekund. :wink:

2 likes

Of het voor gebruikers al dan niet zinvolle toevoegingen zijn laat ik over aan degenen die het al dan niet gebruiken maar HRV, stress, hartslag, slaapfases- en scores (en andere functies) worden toch echt op de pols gemeten. Bij / tijdens het sporten zijn de metingen van horloges (Betere GPS) veel nauwkeuriger dan die van je GSM. Bovendien is het gebruik (en het meenemen) van je telefoon tijdens het sporten lastig.

1 like

Ik heb de Garmin Venu 3. Waar ik zelf toch wel tevreden over ben. Niet verwacht maar toch. Al blijft een ‘normaal’ klokkie wel de voorkeur hebben is het nu ff deze

4 likes

Ik zie best mooie en handige Smartwatches voorbij komen.

Zelf gebruik ik er geen omdat ik denk dat ik dan mijn “gewone” horloges (veel) minder ga dragen.

Toch is er mijns inziens maar één echte Smartwatch.

Van het merk dat in 1999 de eerst op de markt bracht enr uim 15 jaar voordat Apple iets liet zien.

Met een ETA (approved) uurwerk als ik me goed herinner.

tissottouch1

s-l400

Ik heb de eerste ook al eens gehad, maar vond die toch te lomp. Nu ze kleiner worden, moet ik zeggen dat ik toch al jaren overweeg er één als vakantiehorloge aan te schaffen.

Tot op heden nog geen knoop doorgehakt. :grin:

EDIT: Nog even gezocht en de eerste T-Touch had inderdaad een ETA E40.301 quartz uurwerk.

6 likes

De Garmin fenix 7x pro, vanwege de vette accuduur en opties tijdens lange trailruns.
Groot scherm ook fijn tijdens het looen qua afleze en goede app ondersteuning.
Smartfuncties staan uit, tijdens lopen rust, geen pingetjes en meuk

3 likes