Show je smartwatch

:rofl:

1 like

Weg met die bende.
image
Je kan gewoon je telefoon pakken i.p.v. op een postzegel te kijken. Gewoon een mooi uurwerk dragen.
Is mijn mening…

10 likes

Heb er persoonlijk niks mee, maar kan me goed voorstellen dat het voor andere super handig is.
Leven en laten leven…… is voor sommige moeilijk :blush:

5 likes

Niks mis mee met dit topic en gewoon leuk. Zelf ben ik er mee begonnen na m’n hartinfarct maar wilde toch wel iets van een combinatie van smartwatch en een het idee van een uurwerk. Daarbij kwam ik uit op Alpina die wat smartwatches betreft er al vroeg bij waren om te maken. Omdat ik nogal wat met vliegen en vliegtuigen heb kwam ik op deze uit: ALPINA ALPINERX LIMITED EDITION MICHAEL GOULIAN de 99ste van 250. Erg mooi, al zeg ik zelf!

Met veel plezier gedragen en wissel nog wel af want om niet steeds met een hartslagmeter op borstband te hoeven rond te lopen en sporten heb ik deze erbij aangeschaft: Garmin Epix

Tevens is het ook erg handig om het horloge te connecten met m’n fietscomputer.
Uiteraard wissel ik toch wel regelmatig met de ‘gewone’ horloges.
Tot zover mijn bijdrage hierin.

8 likes

Ooit zo’n ding gehad ( Apple Watch )
Wel fijn, want dan kun je je telefoon eindelijk eens lekker in je broekzak laten zitten. Om vervolgens elke 2 minuten op je pols te kijken of je nu wel of geen berichtje hebt gehad. :roll_eyes::man_facepalming:t3:

Gauw weer verkocht…

3 likes

Die Alpina kende ik niet, ziet er goed uit!

1 like

Liefst heb ik mijn Seiko SNXS of Casio Lineage om de pols maar mijn Apple Watch is toch wel zeer handig met oog op o.a. de hartslag in de gaten te houden met de HeartWatch App.

Zit wel steeds te twijfelen om hem weg te doen maar dan toch maar weer niet dus hou ik hem voorlopig nog wel even.
Draag hem hoofdzakelijk om medische redenen dan ook, okee ook wel een beetje voor de berichtjes dan.

4 likes

Het gaat mij niet om wat er gezien wordt of te zien valt
(op het display), maar om wat er geméten wordt. Dat is zeer interessante gezondheidsdata namelijk - ook voor iemand die ‘niks’ heeft maar wel gezonder wil leven en daar graag de vorderingen van wil bijhouden.

Maar… gelukkig kan dat tegenwoordig ook met een ring. Dus dan kan ik gewoon weer een horloge naar keuze om. De ring wordt uitgelezen door een app en verschaft mij de data die ik wil hebben (zoals de smartwatch dat ook kan en doet). Als het goed is, komt deze binnenkort binnen en dan ga ik dit uitgebreid testen.

5 likes

Die ring heb ik gezien. Ik zou persoonlijk helemaal gek worden van die data. Een hartslagmeter trek ik al niet. Dan denk ik goh gaat het niet te snel waardoor ik me druk maak en ik nog meer hartkloppingen krijg hahaha.

1 like

… en na een middagje spelen en proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat deze Garmin helaas niet is wat ik ervan verwacht had en aldus ligt het retourlabel alweer op de printer. Toch maar op zoek naar een betaalbare Apple Watch en gelijk alle alerts uitzetten. :wink:

Ik heb dit in ieder geval een kans gegeven.

:beers:

spit-take-laughing

2 likes

Apple Watch is m.i. de meerprijs waard.

Ik vind het een leuk topic. Liefhebber van alle horloges en dus ook smartwatch. Voor ultralopen ideaal en dan pak je tijdelijk vaak de smartwatch.
Hoeft geen discussie te worden, je kan er niet omheen en het kan prima naast elkaar leven :slight_smile:
Ach en met een ‘bandenwissel’ is de uitstraling wat mij betreft aan te passen aan de gelegenheid.
WBT gezondheid: het gaat me te ver om te zeggen dat zonder smartwatch het niet aan het licht zou komen, maar het heeft mij wel geholpen om atriumfibrilleren vast te stellen en daarop aan te passen.
De echte ‘magie’ van horloges vind je alleen in de mechanische klokken.
Een tesla en een klassieke jaguar kun je ook niet vergelijken. Beiden is wel een unieke beleving om van A naar B te reizen.

6 likes

Vind dat wel meevallen!
Hangt een beetje van je zoekcriteria af. Als smartwatch wellicht, maar ook daar is nogal wat concurrentie. Ik denk dat de Apple Watch vooral waarde toevoegt als je met de rest ook in the Apple bubble zit, zoals een Samsung Galaxy Watch beter zal vallen bij de Samsung gebruikers.

Ik heb wel gezien dat als het je puur om sporten gaat dat Garmin op heel veel vlakken wint van al het andere draagbare computerspul. Maar goed, ik zit zelf in die Apple bubble en dus kijk ik nu ook actief naar een Apple Watch … maar ik krijg wel de kriebels van de prijs eerlijk gezegd en ik weet nog niet helemaal of ik 't ervoor over heb. Kom ik natuurlijk vanzelf achter. :wink:

1 like

Garmin Fenix 7S, eigenlijk alleen om als ik ga golfen/sporten

7 likes

5 likes

Poging nummer twee: Apple Watch SE (2e gen) incoming … :partying_face:

Eens kijken of ik daar beter mee overweg kan dan met de Garmin Venu Sq2 die inmiddels weer terug is gestuurd. Ben erg benieuwd!

3 likes

Heb er verschillende gehad: AW4, Suunto Core, Garmin Vivoactive 4 en nu weer een AW7. Gebruik het voornamelijk voor slapen en een HRV waarde voor het trainen.

5 likes

Ik heb net even gekeken, kan nergens zien of mijn hart ermee is gestopt … :wink:
Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk.

… is mislukt! :see_no_evil: :joy:

Ik had mijn enthousiasme uiteraard de verkeerde maat besteld, nl. 40 millimeter terwijl ik 44 op 't netvlies had. Vanmorgen snel de order geannuleerd en de juiste alsnog in het winkelmandje gegooid. Morgenavond in huis, als het goed is. Daarna natuurlijk showen!

windows

4 likes