Show je Spinnaker

De laatste tijd zie ik steeds meer Spinnaker horloges op sociale media voorbij komen. Het lijkt of ze met een nieuwe marketing strategie hun horloges aan de man proberen te brengen.
Zelf heb ik deze week een ruildeal gesloten en ben zo aan de Spinnaker Hull Tactical gekomen.
Geen blijvertje, dat wist ik al bij thuiskomst maar toch ben ik positief verrast door de afwerking en de looks van dit horloge.
Ben benieuwd of er nog meer Spinnakers op het forum rondzwerven.

Hier is de mijne:

10 likes

Mijn ex

14 likes

Dit klopt. Ze geven ze letterlijk weg als je af en toe iets over je G-Shock op het wereldwijde- web zet. Voor graties. @Dao heeft er o.a. eentje ontvangen en ook gerecenseerd hier op het forum. Ik vind ze er niet verkeerd uitzien.

2 likes

Ohja, die heb ik heel lang in het blauwe deel zien staan. Vaak getwijfeld maar uiteindelijk toch niet de trekker overgehaald.

1 like

Klopt ja, zal m’n g shock eens wat vaker gaan posten haha😅
Ben alleen niet zo interessant voor ze met ± 135 volgers op Instagram.

3 likes

Welk type is dit? Die band is niet origineel denk ik?

1 like

klopt…

1 like

M’n Spinnaker maritime, hoog IWC portugieser gehalte. :innocent:

Afwerking inderdaad niet verkeerd, alleen QC is wat minder; wijzerplaat zit namelijk scheef. :sweat_smile:

4 likes

Die van mij is hier wel eerder voorbij gekomen.

Hier op een zelfgemaakte band van blauw leer:

Hier op een bijpassende bruine plastic aliexpress band :upside_down_face:

Maar ook een bol glaasje waar na twee jaar regelmatig dragen nog geen kras op zit, en een prima lopende seiko nh35. Van snobisme kun je me niet beschuldigen :sunglasses:

3 likes

Dat is wel zonde. Maar zoiets lijkt me toch een gevalletje garantie?

Mooie strakke dial.

1 like

Is dat niet zoon W2D plak merk?
Ik kan er niets aan doen maar ik vind bovenstaande echt geweldig!

Als ik er werk van gemaakt had wellicht wel, maar die moeite heb ik nooit genomen. Heb hem gekocht bij watch2day, en die kopen volgens mij alleen partijen in. Geen idee hoe dat met garantie werkt, maar denk zo maar dat je dan op de volgende partij mag wachten. :thinking:

Als de batterij leeg is trek ik hem wel even los en leg ik die plaat recht. (als het tenminste niet gelijmd zit). :sunglasses:

1 like

Inderdaad, uit dezelfde stal als bijvoorbeeld avi-8. Prima, maar in de basis is het gewoon chinees spul met een fantasiemerkje. Maar dat maakt mij niks uit :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ok, geloof dat die niet zo moeilijk zijn met garantie. Maar idd, je hebt kans dat ze op zijn en dan heb je misschien pech.
Gewoon uit elkaar trekken, dan zie je het vanzelf.

1 like

Ik denk ook niet dat ze moeilijk doen, maar hij kostte geloof ik iets van 70-80 Euro en in die prijsklasse ben ik toch minder kritisch. :sweat_smile:

1 like

Tja. Ze gratis worden weggegeven aan #insta influencers enzo. Alles voor de likes.

Desalniettemin, best aardige horloges! :slight_smile:

De ex van @merl ziet er wel lekker uit. En dan heb ik het uiteraard over zijn ouwe Spinnaker horloge, die hij hierboven laat zien. Mooi ding!

2 likes

Mijn spinnaker! Hout met stalen band en houten basel met schroeven. In mijn ogen een mooi horloge!

2 likes

Het is de Spinnaker Cahill…maar dan de kleine (38mm) versie met het seiko automatic uurwerkje…hier met het originele lederen bandje…

5 likes