Show je stoere CWC

Dankzij dit topic heb ik nu dit bazending!

Echt een tof horloge.

21 likes

Oeps, uitgeschoten met de aansteker op de zwarte NATO? Ik probeer er dan nog iets van te maken met een nagelvijltje.
OT: leuke set.

Ook dit is een hele mooie….

https://www.cwcwatch.com/collections/divers-watches/products/cwc-1983-quartz-diver-with-1980-dial-special-project-watch

3 likes

Gewoon omdat ie er mooi uitziet

1 like

De eenvoud van de dial en het betrouwbare quartz uurwerk spreekt mij wel aan :wink:

2 likes

Vandaag mijn nieuwe CWC binnen gekregen.
Twee dagen geleden besteld en vanmiddag keurig afgeleverd.
Van tevoren nog even gevraagd of CWC nog steeds korting geeft aan defensiepersoneel. Gelukkig doen ze dat nog steeds en na tonen militair ID kaart kreeg ik de 10% discount code toegestuurd, welke in het bestelmenu verrekend wordt.

Deze CWC is een combinatie van de 1983 Quartz variant, maar met de 1980 dial.
Er worden er maar een handjevol van gemaakt en af en toe staan ze op de website.
De dial vind ik helemaal geweldig. Superstrak en een hele basic look.
Een bruin lederen bandje wordt standaard meegeleverd. Zit super soepel, maar niet geschikt voor zout water denk ik.

Tot mijn verrassing zag ik dat CWC iets gedaan heeft aan de doosjes. Normaal kwamen ze in een eenvoudige blikken doos, maar deze duiker komt in een fraaie kunststof doos en omdoos.

Voor specs zie de site van CWC.

Hier de plaatjes.

Voldoende lume lijkt mij…

Even de tijd goed gezet en om de pols.

Ik denk dat hij gewoon op een nylon nato gedragen gaat worden.

32 likes

Gefeliciteerd! Mooi ding (al zeg ik het zelf). Lijkt op de foto’s precies mijn 1980 automaat.
Dankjewel, ja het uiterlijk is vrijwel identiek. Ik denk dat jouw automaat iets dikker is. Supermooie duiker. Ik twijfelde nog tussen de Quartz en de automaat. Maar het gemak van de Quartz, en aangezien ik nog een paar automaten heb (die ook wel eens een beurtje nodig hebben) , gaf deze toch de doorslag.

Dat is wel erg flauw van CWC.
Als ik iets bij CWC bestel, vraag ik van tevoren gewoon om die discount. En die geven ze in alle gevallen. Heel jammer dat ze een veteranenpas niet accepteren. Een stukje waardering zou op zijn plaats zijn.

Ik zie trouwens net op de site dat ze al weer uitverkocht zijn.

2 likes

[Uploaden:
Een nieuwe GS2000 uit 2012 NOS
Destijds uitgebracht voor de RAF.

11 likes

Het beste van beide werelden!

1 like

Nou nou wat een prachtig horloge :star_struck: :heart_eyes:
Hoop dat je er veel en heel lang plezier aan beleefd van harte gefeliciteerd… :+1:

1 like

Wat een gaaf ding! Enjoy😎

1 like

Hier hetzelfde vroeg ook om korting, ivm BD. Kreeg te horen “only active serving personnel” basterds!

2 likes

Deze bd’r had ook pech.

6 likes

CWC G10 Dessert storm T dial

12 likes

Prachtig! Met T dat is een hele zeldzame. Jammergenoeg nooit ook maar in de buurt geweest van de dessert. Mss Blackpool of Hastings.
Nooit een issued horloge geweest maar wel retecool! Plus als ik hem zie moet ik gelijk aan Norman Schwarzkopf, Wolf Blitzer en Bravo 2 Zero denken. 🫡 :grin::+1:t2:

2 likes

Thanks Spooler,

Er heeft best lang een “militairy green” G10 met T dial op de cwc website gestaan. Twijfelde nog en toen ik besloten had hem te halen was die weg haha.

2 likes

Klopt en er staan nog een paar oude modellen van begin 80’s, volgens mij van @ROC

1 like

Ik heb de G10 W10 uit 82 mogen kopen van hem. Nog steeds super blij mee.

6 likes

Mooi, ik heb er best een aantal gehad.
Geen van de heel oude modellen.
Een 89, een 1997 remake duiker en een T20.
Allemaal verkocht op de issued 2005 met T.
Natuurlijk spijt gekregen en nu weer in korte tijd 2 hele mooie gekocht waarvan 1 nieuw de SBS duiker en een NOS gs2000 uit 2012.

Hier zit je zo’n beetje bij de hardcore CWC verzamelaars dungeon :rofl:

5 likes

Bijzonder jammer dat ze veteranen geen korting geven. De eigenaar van CWC, Silvermans, is juist groot geworden van militairen en ex-militairen.

1 like