Zo eentje is mijn laatste aanwinst. Uit 95.
Thanks! Leuke set hoor!
Dat is een leuke aankoop geweest. Je ziet de 555’s veel minder vaak dan de 0552’s of W10.
Meer geluk dan kunde eerlijk gezegd. Ik probeerde gewoon een eerlijk en in goede staat exemplaar te vinden.
Mooi! Is die Precista ook issued?
Yess. W10.
Tof. Dat wist ik niet. Dat CWC font op die linker is echt ![]()
Dan is het vermoedelijk een GS2000, heeft ie ook een iets dikkere kast?
Cool man. De collecties komen hier vlotjes voorbij. Altijd jammer gevonden dat de zandkleurige plaat nooit in de g10 gemonteerd is geweest.
Kan je een ‘tell’ bij de ‘show’ typen?
Tuurlijk. Links is een Fatboy uit 1980, omdat het mijn favoriet is - ik vind vooral het vroege CWC-logo mooi. Daarna een Fatboy reissue, zelfde reden, maar dan voor als ik liever geen vintage omheb. Als derde een GS PVD. Ik vind bijvoorbeeld voor de vakantie de betere waterdichtheid erg prettig en vond de PVD-uitvoering dan wel onderscheidend. Dan een W10 uit 1991, omdat ik ook een OG wil hebben. Is al nummer zoveel die ik gehad heb. Daarnaast een GS met beige plaat. Geen idee waarom.
Daarboven een moderne G10, vanwege de zorgeloosheid van nieuw en de contrasterende secondewijzer vind ik een heel tof detail. Zoiets? ![]()
Toppers allemaal. Ik snap de zekerheid van de GS’en, maar zo jammer dat het plexi en het batterij klepje weg zijn. Ik droom ergens nog altijd van een moderne g10 Horlogeforum editie. Maar ik vrees dat het dan ook al snel gaat neigen naar een GS versie in plaats van een G10 versie.
Die fatboy’s zijn heerlijk. Ik wil er ook wel nog zo eens eentje. Eerst eens leren leven met de drie g10’s die ik nu heb. Dat is ook geen straf. ![]()
Ik snap dat je het zegt, maar ik zie het echt als verschillende horloges. Fatboy draagt totaal anders dan de G10. G10 is voor mij de ultieme vintage fieldwatch. GS is een modern duik/allround horloge. Daarom vind ik het juist prettig dat ze van elkaar verschillen - anders zou de GS alleen maar een veredelde G10 zijn.
Welke van de 3? ![]()
![]()
Heeft deze plexi? Is dit model geissued? Van welk jaar is ie?
CWC heeft de G10 in beperkte oplage geleverd met wat ze noemden een ‘vintage desert storm dial’. Vanwege het succes daarvan hebben ze zo’n plaat later in de GS gezet.