Ze zijn ontzettend cool, geloof ook erg robuust. Ik ga het nog eens laten bezinken. Wie weet…
Ik ga hetzelfde doen🫡 ik zie de NA vanzelf verschijnen hahah
Het is de vibe dat je weet dat die dingen elke dag door deep shit gaan en daarop ook zijn geselecteerd.
Dat is zeker waar! Dat heeft voor mij ook juist de charme.
Ik heb wellicht een alternatief voor de CWC fieldwatch. Onlangs deze gekocht en ben er zeer content mee. Je kunt ze al krijgen voor rond de 370 Euro zonder importkosten.
Nog eens aan het lezen en researchen geweest, ja het zijn robuuste en toffe horloges, maar de Ronda 517 welke er in zit, vind ik kwalitatief zoveel minder dan bijvoorbeeld de Ronda 715. Doet voor mij écht veel af aan de waarde die je krijgt. Waarom niet een 715 of een ETA F06?
Ik denk dat de SBS diver hem niet gaat worden…
Het is niet de gewone uitvoering van de Ronda 715 Swiss made met 5 rubis, gold plated en end of life. 60 maanden batterij duur.
Het staat niet echt goed op de CWC site. Maar het is in geen opzicht minder dan de f06 van ETA.
Edit:
Ik zie dat er inderdaad de 517 in zit volgens de website.
Mijns inziens zit er de 715 in.
de diver die ik had voerde dat uurwerk ook. Ik heb daar nog over gemaild met CWC.
Wellicht is er iets veranderd qua uurwerk. In elk geval een verandering die ik gemist heb.
De G10 voert wel de eta f06.xxx
Ik ken deze Ronda niet zó goed, maar heeft deze net zoals de F06 ( die in de G10 zit ) ook PreciDrive (HAQ) en HeavyDrive?
Niet dat dit zaligmakend is, maar helpt wel bij het gevoel wat je bij een militair horloge hebt. Militaire precisie en robuustheid.
Misschien als ik volgend jaar 50 wordt, een reisje Engeland doen met als tussenstop Silvermans te London met als doel aldaar de SBS Quartz als verjaardagscadeau te kopen.
Maar ik twijfel nog, niet vanwege de prijs en zo. Maar mijn G10 is eigenlijk al alles wat ik in een horloge zoek.
Mooie vooruitzichten Maurice.
Mooi!!! Dat zou wel inderdaad prachtig zijn. Die G10 is echt zo geweldig, ik geniet ook volop van mijne😍
Klopt inderdaad. Ik heb CWC gemaild met wat vragen over het uurwerk. Wellicht ga ik alsnog overstag, want het trekt aan alle kanten
De 517 die wordt gebruikt in de duikers heeft dit niet. De 715 is enigszins vergelijkbaar (wordt gebruikt in de GS modellen van CWC), maar geen heavy- en precidrive.
Mijn MS24 heeft wel de F06-412, en is een zalig uurwerkje!!
Welke variant CWC diver heb je daar?
Marines Commando’s en Royal Navy. De 60-mp-dd mk1
Heren,
Een vraag aangaande de g10 versie. Ik ben van plan deze aan te schaffen. Tevens deze te graveren wat een leuke optie vanaf de fabriek is op de caseback. Nu zie ik dat je de quartz kan kiezen of automatic met sellita. Wat is de voorkeur onder de puristen onder de field watches…
Voor mij de quartz versie. Is altijd zo geweest sinds de oprichting van CWC, en altijd geissued op die manier, glaasje plexi. Heerlijk horloge. Ik had nooit gedacht dat deze zou overleven tussen al mijn ander spul, maar hij doet het echt.