Ik heb ook meteen de zwarte versie aangeschaft.
Die zien jullie tzt wel verschijnen.
Alles verkocht en 100% CWC?
Buiten de CWC heb ik alleen nog de Vario, en die gaat einde volgende week in het blauwe gedeelte.
Nee, gek! ik ben ze gewoon nog niet kunnen gaan ophalen na een citytrip naar Rome. Maar het heeft geen haast.
Heb je ze naar het horloge pension gebracht?
Geef maar gewoon toe dat die G10 stiekem je favoriete horloge is.
Ik overweeg ook nog steeds een cwc maar dan een automaat (ik hou niet zo van quartz)⊠heeft iemand er hier een? En, zo ja, bevalt deze?
Laat ons zeggen dat de meesten maar 1 week op 4 moeten werken. Daar zou ik persoonlijk voor tekenen.
Favoriet is een groot woord, maar wel een van de 2 met de meest sentimentele waarde.
Tot een jaar geleden ongeveer hield ik ook niet van Quartz en wilde ik alleen maar automaatjes. Maar sinds ik deze heb, heb ik geen behoefte meer aan een automaat.
Wat is jouw reden waarom je geen Quartz wil als ik vragen mag?
Ik heb dus geen CWC automaat.
Maar welk automaat model zoek je?
Ik heb deze op t oogâŠ
Ik heb er niet zoân trek in om t horloge elke keer dat de batterij leeg is op te moeten sturen, als ie niet meer waterdicht zou zijn omdat ik de batterij toch elders heb laten vervangen geen garantie meer hebben etcâŠ
Die quartzen hebben een Ronda 517 uurwerk en bijpassende batterij, volgens Google heb je dan een standaard batterij levensduur van 45 maanden (60 maanden high). Aangezien je maar 36 maanden garantie hebt lijkt me dat geen probleem. Tevens als je naar een horlogemaker gaat voor een nieuwe batterij laat je hem even druktesten en kun je er weer gerust het water in. En daarbovenop, staat in de garantievoorwaarden dat je garantie vervalt als er mee geknoeid is of ongekwalificeerd personeel aan heeft gezeten. Deze is een beetje sketchy maar als je een erkend horlogemaker laat kijken kan deze er onder vallen, ze hebben iig niet expliciet iedereen behalve CWC zelf uitgesloten. Risico lijkt me beperkt dus.
eens, heb een SBS uit 22, onlangs batterij vervangen, mailtje naar CWC en ze zeiden zelf, aangezien ik niet in de buurt woon dat ik naar een goede horlogezaak moet gaan om het daar te laten doen, Was 30e verder met druktest
Is toch zeker wel iedere 8 jaar
while their modern GS Sapphire models with long-life lithium batteries offer an extended 8-10 year battery life
Iedere 3-4 jaar⊠Ik ga dit gewoon zelf doen⊠En meteen de pakking vervangen.
Om de zoveel jaar zul je de automaat dan toch moeten opsturen ivm service. Of ook via een horlogemaker⊠Dan ben je makkelijker en goedkoper met een Quartz denk ik.
Nou ik zal er nog s over denken⊠ik zou anders begrijp ik de enige hier zijn met n automaat? (Wat ook wel weer grappig is)
Waarschijnlijk zijn er hier wel meer met een automaat.
Iedere CWC is tof op zijn eigen manier. Automaat of Quartz⊠dat maakt niet uit.
Daar is een dedicated topic voor zelfs, de enige op HF.
Maar ik onderbouw de statements dat het wisselen van batterijtjes plus druktest een stuk goedkoper is dan een service van een opwinder/automaat die âofficieelâ bijna net zo vaak moet plaatsvinden als het wisselen van batterijen bij CWC gemiddeld.
(Bonus, loopt ws ook nog een stuk strakker).
Ik ben een bezitter van een automatische uitvoering
Echter krijgt deze de laatste tijd te weinig draagtijd.
Dus dan wordt het tijd voor wat meer draagtijd.
Die âFliegerâ ( pun intended ) gaat nu dus niet meer opâŠ