Inderdaad! Of misschien dat je m in de toekomst aan mij wil verkopen?
Eigenlijk wel. De laatste tijd krijgen mijn Seiko’s veel draagtijd.
Je moet lekker dragen wat je zelf wil…
In mijn zoektocht naar een CWC kwam ik op MP een G10 uit 1988 tegen. Niets voor mij, want ik wil de Ti300.
Wel even contant gehad met de verkoper en erg vriendelijk.
Misschien voor iemand hier een interessante aankoop?
Mocht het niet toegestaan zijn een verkoop link te delen, dan excuus
CWC Militaire Horloge Royal Navy 1988
€ 295,00
Ok…
Ik heb een discussie met oa Fate
dat dit model een tonneau kast heeft, hij en wat andere vinden dat dit een C-shape kast is.
FatC heeft altijd gelijk, dat is een onwrikbare forum waarheid.
Ik hoef niet perse gelijk te hebben, al noemen ze dat een eye of horus kast.
Ik vraag me dan alleen af waarom zoveel “gerenommeerden” dit een tonneau noemen.
Misschien heeft “ome Chat” een antwoord
De kast die je laat zien (CWC G10 “Fatboy”-stijl) valt technisch gezien tussen een tonneau en een C-shape in:
Tonneau = “tonvormig”, met vloeiende rondingen van boven naar beneden en zijkanten die breder zijn in het midden.
C-shape = meer een afgeplatte ton, waarbij de zijkanten een uitgesproken C-bocht vormen, typisch bekend van o.a. sommige Omega Seamaster/Constellation modellen uit de jaren ’70.
Bij deze CWC is de kast duidelijk ovaal/tonvormig, zonder de uitgesproken C-uitsparingen aan de zijkant.
Dus: dit is een tonneau-kast, en geen klassieke C-shape.
Wil je dat ik je een paar visuele voorbeelden laat zien van duidelijke C-shapes versus tonneau’s, zodat je de verschillen makkelijker kunt herkennen bij andere horloges?
Helder!
De CWC T20 (net als de Fatboy trouwens) heeft een tonneau-kast.
Dus:
Tonneau → ovaal/tonvormig, breder in het midden, zonder uitgesproken “C-bochten” aan de zijkanten. Dit is wat je bij CWC ziet.
C-shape → plattere vorm met duidelijk ingesneden zijkanten in de vorm van een “C”, typisch jaren ’70 (bijv. Omega Seamaster Cosmic, Constellation C-shape).
Conclusie: zowel de CWC Fatboy als de T20 hebben een tonneau-kast, géén echte C-shape.
Aldus “ome Chat”
CWC noemt de T20 zelf tonneau op hun eigen website.
Tja…wie heeft er gelijk.
Ik hou voor het gemak aan wat het merk zelf aangeeft. Voor mij dus “tonneau”.
Loud and clear…
Misschien een late reactie maar de Ted Manky strap gaat eigenlijk tegen alles in waar de Nato-strap initieel gemaakt is.
Het voorkomen van een verloren horloge als een springbar verzaakt.
Het zal best comfortabel dragen maar mijns inziens is het eerder een (fancy) stap terug.
Agree to disagree, het is mijn visie op de TM strap. Geen dis naar je keuze want de strap is a goodlooking fancy strap
Nick/Ted die spelen allemaal Darts!