Ja hoor. Ronda loopt niet zo mooi HAQ als de ETA maar is verder fool proof en proven technology inmiddels.
Dank je Galf.
Mijn eerste ervaring met een lederen nato. Bevalt stiekem best goed en geeft een heel andere uitstraling.
Keuzestress ik zit te dubben tussen deze 2 varianten. Ik vind ze allebei erg gaaf. De Ti300 heeft als voordeel lekker licht en krasbestendig(er). Kost wel een smak meer geld.
Hebben jullie misschien voors- tegens waar ik wellicht zelf niet aan gedacht heb?
Bedankt voor de eventuele hulp alvast
De Ti versie is toch niet meer leverbaar? limited run voor zover ik weet
Volgens bericht van CWC op instagram verwachten ze ze rond oktober weer.
ah die heb ik dan gemist! goed om te weten
Sorry, ik dacht ff :
"if you were hunting for Scarlett Johansson this summer… " gelezen te hebben…
Volgens mij is titanium echt zachter dan 316 staal.
Titanium krast normaalgesproken als een malle… Daarom zit er een coating op die het krasbestendig maakt. En het ligt natuurlijk ook aan de “grade”
Ik sta hier helemaal alleen in op het forum, maar dat op de stalen versie ongenuanceerd QUARTZ op de wijzerplaat staat vind ik geniaal. Daarnaast zou ik niet inzitten met toekomstige krassen. Het is het type horloge die er alleen maar meer charme en karakter van zal krijgen. Ook het luminova teken vind ik charmant. Niks tegen de Ti, maar zeker de prijs in acht genomen zou ik voor de stalen gaan.
Ja, dat las ik ook. Maar ik dacht dat door de kraswerende coating en grade 5 deze titanium variant juist krasbestendig is dan de stalen variant. Maar misschien klopt dit niet
Dan moet het wel goed zitten.
Ja, dat heb ik ook gelezen en daarom denk ik dat de Ti300 minder krasgevoelig is. Maar wie weet begrijp of lees ik dat verkeerd.
Quartz op de plaat heb ik niets tegen. De Ti op de wijzerplaat vind ik daarbij weer mooier in balans.
Je opmerking over het type horloge en dat het door door wat krassen charme en karakter krijgt kan ik me in vinden. Had ik zo nog niet over gedacht, maar past idd goed bij de ruigere military stijl.
@ROC volgens mij heb jij zowel de Ti300 als een G10 in staal, toch?
Kan jij iets zeggen over welke krasgevoeliger is, zodat ik dit kan meewegen bij de aankoop?
Titanium zonder coating is eigenlijk altijd meer krasgevoelig dan staal. Alleen dicht men Titanium een soort van zelfhelende werking toe.
Titanium met coating is lange tijd echt een Citizen ding geweest zeker op grote schaal. Nu zie je meer en meer merken dat doen.
Ik heb dat bij een Formex en RZE gehad.
Titanium grade 2 is meer “zuiver” dan grade 5. Maar grade 5 is voor horloges meer aan te bevelen dacht ik. En zeker met een coating zou ik mij niet al teveel zorgen maken.
En het blijft uiteindelijk een gebruiksvoorwerp dus gebruiken dan ook.