De specs zijn goed. Echter gebruikt CWC in dit model een Ronda uurwerk ipv een ETA. Iemand ervaring met het Ronda uurwerk?
Klopt, dat is ondertussen achterhaald.
Je moet maar zo denken, Engelse militairen zullen niet bepaald zachtzinnig met hun G10 zijn omgegaan. ( douchen, bad, zwemmen etc… )
"soldier… take off your watch first before… " zie je het voor je?
We zijn veel te bang…
3 tot 4 jaar is toch ook niet slecht? En daarbij. Door die batterij “hatch” is zo’n batterij binnen een paar seconden gewisseld.
Haha
Het is het ontwerp hè
Nooit fan geweest van de GS, maar op de nieuwsbrief zag ik dat deze ook weer op stock was. Bij deze besteld
Amai nog niet. Dik 400€ voor een g10 met printje op de plaat. En dan gaat mijn vriendin deze nog 90% van de tijd willen dragen
Ik zat ook te koekeloeren maar +/- 550 Eur inc taxes toch?
Dat zou nog even een zure appel kunnen zijn. Ik dacht dat ik de tax al meteen betaald had. Stond iets van op de site dat dat meteen kon. We zien wel. Hij moest er zoizo komen
Klopt. Ik heb toch enkel shipping kost geselecteerd. Dat gaat een dure grap worden.
Helemaal mee eens. Ik heb een G10 fatboy uit 1982 en pas heel erg op met water.
Als er nu een een G10 sapphire met 1980 dial uit zou komen …
Dat denk ik ook steeds; ik heb heul veul G10’s gekocht voor 100 euro of minder. Aan de andere kant: de GS is gewoon een modern duikhorloge met 20 atm en een degelijk kwartsuurwerk. Als je het zo bekijkt, vind ik de prijs nog wel te doen. Bovendien kan ik nu zeggen dat ik hetzelfde horloge heb als Scarlett Johansson. Onbetaalbaar.
Prijzig inderdaad, maar dit is wel een heel mooie uitvoering vind ik. Veel voorpret gewenst!
Niet helemaal, het is een aanpassing aan een functioneel ontwerp om iets ‘beter’ te maken. Puur gedaan voor al die pietlutterige angsthazen zoals wij, mezelf incluis, over een beetje water en krasjes op het glas. Van het MoD was het iig niet nodig. Maar daardoor trek je het origineel wel aan gort (is mijn bescheiden mening).
Een bepakte soldaat zal weinig in het water liggen. Die zinkt namelijk. Voor de enkele keer dat er een soldaat uit een bootje valt en kopje ondergaat, zal de replacement cost lager zijn dan iedereen met een waterproof horloge met saffier uit te rusten.
Precies, dus 5atm is gewoon prima. Ook voor gemiddeld dagelijks gebruik, zelfs als je incidenteel wel in een zwembad ligt. Ik snap dat het zekerheid geeft, 20 atm en saffier, maar eigenlijk niet nodig. Als ze het ontwerp van de G10 voor de rest overeind hadden kunnen laten, dan had ik ook voor de zekerheid gekozen hoor (zie mijn vorige post over angsthazerij ). Daarom heb ik nu eerst de HGP duiker aangeschaft (overigens de schuld van al dat Ti300 gespam) volgt de G10 hierna.
Bovendien zal het horloge kopje-onder ws met vlag en wimpel overleven.