Tussen al die topics waarin mensen hun Rolex, Omega en Invicta horloges showen is er geen enkele speciaal voor de tourbillon.
Dus show je Breguet, Omega, Sea-Gul, Invicta, Rolex kon ‘t ff niet laten:laughing:, etc tourbillon.
Ik zal alvast een bijdrage leveren.
Dit is mijn Invicta tourbillon met daarom een Sea-Gull uurwerk. Op den duur wil ik misschien ooit nog eens een leuke tourbillon Sea-Gull kopen. Ze hebben een aantal leuke op Chrono24 en EBay. Dus…
Je hoort tot een select groepje; volgens mij kunnen maar weinig mensen op het forum zeggen dat ze een tourbillon hebben.
Heb er ook wel eens over zitten nadenken om zo’n sea-gull based tourbillon te kopen, maar het is er (nog) nooit van gekomen.
Wie weet ooit.
Zit me dan wel een beetje af te vragen wie dat ding gaat onderhouden als hij het onverhoopt niet meer doet. Zelf dan maar openschroeven? Beetje uitdaging kan geen kwaad.
Maar begrijp sowieso niet helemaal waarom weinig mensen hier zo’n ding hebben. We zijn toch een horloge forum. Er zijn genoeg Rolex horloges hier. Dus kan kan men best ook zo’n ding betalen ook van Rolex zelf
Ik wel, het voegt eigenlijk niks toe. Het is ontworpen voor zakhorloges die voornamelijk in 1 positie hangen, bij een horloge dat de hele dag beweegt voegt het niks toe. Het is een leuke gimmick maar meer niet dus ik snap wel dat men er niet grof voor wil betalen.
Tja, als je het puur functioneel bekijkt voegt een horloge zelf eigenlijk ook weinig toe tegenwoordig
Vanuit een horloge technisch oogpunt vind ik tourbillons erg interessant. Voor mij persoonlijk is het probleem vooral dat de betaalbare versies niet echt uitblinken in verfijning om het zo maar eens te zeggen. Een mooie dress watch met tourbillon; graag. Een overzised ding met rare extra toeters en bellen; nee dank je.
Maar niet nodig hebben. Mijn GS Quartz is in alle omstandigheden accurater dan welke tourbillon dan ook. Ik zie het als achterhaalde technologie. En dus onnodig en ongewenst.
Of dat eerlijk is voor de appel boeit mij als liefhebber van peren niet.
Behalve dat het er leuk uitziet voegt het idd niks toe. Nouja, het schijnt wel nauwkeuriger te zijn dan de standaard uurwerken. Althans dat heb ik ergens gehoord.
Jongens jongens jongens toch. Iedereen weet toch dat de tourbillon niks meer toevoegde aan functie tourbillon tegenwoordig is een stukje hoogstaand, prachtige techniek te demonstreren.
Het is niet voor niets dat een tourbillon 1 van de hoogste luxuries zijn van horloges het is om te showen en vooral zelf genieten!
Als we het gaan hebben over hoe alle horloges beter zijn dan een tourbillon etc, gooi dan al je horloges weg en neem een quartz