Zeker voor die Rolex, die gaat echt opvallen
als ik het zo zie spiegelt dat ding net zo erg als m’n hammie khaki auto deed. dat is niet best.
Ik heb jaarlijks een nieuwe vakantiebeater, meestal een Doxa in een kek kleurtje.
Dit jaar of 1 uit de bestaande collectie (1, 2) of er komt een lumed Citizen bij (3):
Deze twee waren de afgelopen week mee en daarmee miste ik eigenlijk niks! Daarnaast zou ik dan toch nog wel een BB54 of BB36 op die jubilee willen om de top drie compleet te maken.
Ik ben ook aan het kijken voor een zomerse beater voor onder de Spaanse zon
Het liefste de Tudor BB54, maar geen budget voor
Heb ook al meermaals gekeken naar de Citizen Promaster dive in zowel zwart als blauw. Titanium lijkt me lekker licht en bezit ik nog niet. Stonden er onlangs een paar in het blauwe gedeelte, maar heb helaas niet toegeslagen
En ook op de radar nadat er hier een NA (@LastGentlemen) over werd gemaakt; de Timex Waterbury dive
Die zeker mee gaat is de Pelagos 39. Heeft alles wat ik nodig heb op vakantie.
Degene die elke vakantie meegaat, en die ik het meeste draag op vakantie is de Hamilton Khaki Field
De comfortabele Seamaster Peter Blake, op rubber
En de SLA017
Op het loepje.
Dat zou vreemd zijn?
Voor in/bij de zee deze.
Voor de andere gelegenheden
Dingen die wat af kunnen, een vrolijk vakantiekleurtje hebben en voor de rest ook een vakantiegevoel oproepen.
Blijft toch zeker de seamaster
(liefst op rubber voor de zomer)
Voor savonds doet iets met goud het steeds goed op gebruinde huid
Een doxa sub 300 pro moet er ook ooit eens komen, zowat in mijn ogen het ultieme strand horloge
De witte 104 mis ik nog wel eens.
Zeldzaam goede bang for buck.
Zo’n blasted Squale is handig op t strand, als t zanderig wordt.
Tudor bb pro is…
Voor mij is een vakantiebeater idd rond/tot de 1000 euro.
Als je iets van meerdere duizenden euro’s kwijtraakt op vakantie dan doet t zeer in de pens.
En is je vakantie naar de klote denk ik…
Of je moet fuck you moneys hebben.
Dit zijn de mijne.
Alhoewel het niet zo’n goede deal meer is dan in de pré brexit periode vind ik de CWC Royal Navy Diver toch een goede vakantiebeater met zijn fixed bars.

Voor mij is een vakantiebeater idd rond de 1000 euro.
Tja, wat is een beater en wat mag het kosten, dat kan een eindeloze discussie worden. Voor mij, als het dat toch moet, is een beater <300 Euro. En niet omdat ik geen kolen te verstoken heb. SKX, G-Shock, Citizen, Amphibia, Casio Duro … Dat zijn voor mij beaters en die doen in de praktijk helemaal niets onder voor iets van 1000 euro of meer.
Aan boord, over boord of in de groene hel, dit zijn mijn beaters:
Ik heb t verkeerd neergetikt idd.
Moet tot 1000 euro zijn eigenlijk. Bij mij gaat er ook een G Shock mee van ruim onder de 100 euro.
Is eigenlijk geen echte G Shock maar dat Mission Impossible ding.
Ja, die 290 is gaaf! En die verslijt je in 20 ruige vakanties nog niet