Een tijdje geleden was er ook een mint groene ergens te koop (dat was volgens mij een gs ipv ks), die was ook “na behandeld” zodoende ik vermoed dat dit eenzelfde verhaal is. Let wel, ik ben geen kenner. Desalniettemin vind ik hem wel erg fraai
Hier vind je alle modellen van de 45KS…
Blauw staat er niet bij. Er is wel een grijze versie. Maar ik ben het met je eens, die is mooi en goed gedaan!
Dank allemaal voor de feedback! Ik heb deze meer dan een jaar geleden gekocht. Het gaat zo goed als zeker om een re-dial maar dat is voor mij exht geen issue. De kast en glas waren omschreven als NOS. Ik heb nu meer horloge ervaring g dan 1,5 jaar geleden en ben er van overtuigd dat deze NOS is. Uurwerk loopt soepel maar de stem steekt klein stukje uit. Dail van uurwerk sluit niet helemaal tot aan bij de chapter ring, Rehaut, van de kast.Wil hem service geven en dan spaarzaam gaan dragen bij leuke gelegenheden om hem mooi te houden.
De kast is echt prachtig en de radial goed gedaan.
Ergens jammer dat die keuze is gemaakt, maar ik gok een samenstelling van een NOS kast, los uurwerk en plaat.
Als ik jou was, hield ik mijn ogen open voor een 45 met perfecte plaat, maar een belabberde kast waar o.a. de medaillon uit is en kapot gepolijst.
Even swappen en je hebt echt een heel dikke King.
Alhoewel het absoluut geen slechte redial is (wel te waarderen dat juist een andere kleur gebruikt is voor de eerlijkheid), heb ik een orginaliteits fetisj
Vandaag weer eens de Grand Seiko 6156-8010 met hss staal en gefacetteerd glas. De indices, glas en kast flonkeren prachtig als je hem beweegt.
Een disco volante om de pols (ja, er is iets scherp aan deze foto, het datumvenster!):
Vraagje over de SJE087J1 : wordt geleverd met een krokodillenleren bandje, heel mooi, maar is er voor dit horloge ook een officiële King Seiko armband in metaal verkrijgbaar ?
Lug width is 20mm bij dit model, bij de andere SPB King Seiko’s is die slechts 19mm dus die bandjes zijn niet compatibel…
De set is compleet, ik ben helemaal blij
De laatste kwam binnen zonder glas en met niet werkende wijzerverzet, het dag snelverzet werkte op miraculeuze wijze dan weer wel. Gelukkig zat in dezelfde zending een donor en nu werkt hij weer top!!
Prachtige set en deze is wel heel mooi.
Ik heb een NA (nog onderweg). Het is een KS 5625-7000. Dit horloge heeft alleen een service nodig, power reserve van 8 uur. Weet iemand een adresje hiervoor? Ook zoek ik er een stalen band bij, heeft iemand nog wat over of ook een adres hiervoor?
Ik heb de originele stalen band nog.
Prachtig👏
Merci
Ik zag dat de secondewijzer zijn “staartje” kwijt was, die heb ik gisteravond ook maar even gewisseld: