Prachtig!
De icoon😍. Mooie hoor👍, vooral met die prachtige stik-loze krokodil
Prachtig Jan en Harry!
Ik heb nog 3 KSen in de project lade. Ik zal in de loop van de week eens wat posten
Ik heb vandaag een veiling op Yahoo Auction, Japan, in de gaten zitten houden, voor een klassiek King Seiko model. Vind het een mooi model, vooral in goudkleur, en vond 'm er op de afbeeldingen erg netjes uitzien. Volgens de beschrijving was het uurwerk “nagelopen en onderhouden”, liep het “nauwkeurig”, was het glas vervangen en de kast “has been polished” - dat kan ik vertalen als gepoetst of gepolijst .
Er stond geen modelnummer bij, en ik twijfel of de deksel bij deze uitvoering hoort.
Het horloge is uiteindelijk verkocht voor ca €475, in NL op de mat moet er dan nog ca 25% bij gerekend worden.
Voor een impuls was dit ff te gek, maar ik ben nu wel benieuwd hoe jullie hiertegen aan kijken: zien jullie gekke dingen, is deze prijs redelijk, rode vlaggen? Hoor graag jullie gedachten!
Ik zie geen rode vlaggen voor dit horloge. Prijs vind ik wat stevig, maar niet buitensporig voor een Goldcap versie. De deksel klopt wel.
Eens. Ik zou echter wel mijn vraagtekens zetten bij claim dat hij onderhouden is. Kroon heeft slijt en het vuil rondom de caseback en tussen de bezel doet me vermoeden dat er vooral met een polijst doekje overheen gegaan is en de binnenkant niet hersteld is.
Het is een gold caped, dus het polijsten zal niet veel uitmaken gezien de dikte van de laag. Wel zie je dat er aardig wat vanaf gepoetst is (zie de middenkast aan de kant van de kroon).
Mooi horloge
Ja, deze klopt.
Goldcap is altijd een beetje tricky, maar deze lijkt niet door.
Staat is goed. Reken nog op 21% btw.
Ik vind m wel aan de prijs.
Zeker. Hoewel de beschrijving vanuit Japans naar Engels is vertaald, en ik het hier weer in Nederlands benoem, was de omschrijving wel vrij compleet. Zo werd ook de goed functionerende datumverstelling bijvoorbeeld benoemd. Was het onderhoud precies inhield en wanneer het is gedaan stond er verder niet bij.
Eens, vooral de kroon viel mij op. Vuil was mij nog niet bewust opgevallen.
Zeker, ik noemde al de 25% extra, daar reken ik altijd mee. Prijs op zich leek mij nog niet heel wild, afgaande op andere aanbiedingen daar. Nu houd ik ze nog niet zo goed in de gaten, maar zeker met intacte vergulding en de staat van de wijzerplaat lijkt sub 600 zo gek nog niet. Maar dan is misschien wel meer duidelijkheid over het onderhoud etc wenselijk.
Ik heb nog niet gezien dat er een manier is om te communiceren met de aanbieders, via Buyee, dat werkt ook niet mee
Klopt, die heb je niet . Je kunt met een vpn wel een yahoo account maken en zo pogen, maar dat is mijzelf altijd teveel gedoe geweest.
Blijft leuk die buyee aankomen. Er zit een bepaald gok element in en juist dit risico maakt, de ervaring des te leuker imo. Het kan tegenvallen, maar mijn aankopen aldaar verbazen me vaker dan dat ze tegenvallen haha. Ik reken zelf altijd een service in. Tot nu toe nog nooit een goed geserviced horloge aangekocht aldaar, maar ik jaag ook echt de koopjes.
Nieuwsgierig naar wat je binnen gaat krijgen! Foto’s zijn wel erg goed gemaakt. Vast een grotere handelaar/pandjes winkel? Goed genomen met wit licht. Met het oog is die hierdoor vast nog mooier dan je hier al ziet
Mocht het tegenvallen en er iets mankeren, kan je me een PB sturen. Mogelijk dat ik het voor je op kan lossen (als in kleine reparaties of full service).
Precies dat. Mijn ervaring daar is, dat je vaak verl waar voor je geld kan krijgen, maar geserviced zijn ze zelden. Maar daar is wel de plek, waar je nog horloges kunt krijgen tegen zeer betaalbare prijzen. Daar heb ik 90% van mijn verzameling vandaan.
Hoho, ik heb 'm alleen gevolgd, niet aangekocht! Ik ben ergens rond de €300 afgehaakt, voor ca 400 inc belasting durfde ik de gok wel aan, daarna hield het op.
Ik ben vooral bij Yahoo Auctions gekomen omdat er daar beter aanbod is van schaalmodellen (auto’s) van een Japanse fabrikant (Make Up), tegen -soms- gunstiger prijzen. Heb er eerder één model gekocht bij wijze van test, prima ervaring. Nu 3 gebundeld onderweg.
Horloges is inderdaad wel een flink aanbod, maar ik vind niet alles interessant. Een knappe goudgetinte KS is leuk, maar het lijkt me ook leuk om een wat groezelig model te kopen en optisch op te lappen. Bijv. één met een leuk verweerde wijzerplaat ofzo. Ik denk dat ik de kast etc best aardig netjes kan krijgen, het loopwerk is een ander verhaal - geen tools en geen kennis of ervaring
Buiten modelauto’s en horloges zijn oude Canon FD lenzen er ook heel leuk te krijgen, daar binnenkort ook eens wat leuks van uitzoeken!
Wat mij verder opvalt is dat de items vaak erg zorgvuldig en volledig beschreven worden, althans bij de modelauto’s. Kan Marktplaats een flinke punt aan zuigen!
haha verstandig.
Vintage KS en GS kasten vind ikzelf echt lastig om goed op te knappen. Alles komt zeer nauw, waarbij de snaar strakke rechte vlakken een vereiste zijn om de design filosofie te behouden voor het gehele effect van het horloge. Haal je van 1 groot vlak iets af, moet je de andere kant ook corrigeren, evenals de facetten. Als je een lichte bolling maakt in het vlak, zie je dit meteen en oogt het horloge heel anders imo.
Het gaat imo bij deze schatten namelijk om het lichtbrekend effect. De weerspiegeling en schittering die veranderd naar gelang het lichtinval.
Ik zou je toch aanraden om een strakke kast te zoeken of een staal model welke je naar polen stuurt voor een gehele restauratie. Maar ieder zijn ding uiteraard
Tuurlijk, dat is zo. Maar als het níet zo zou zijn, waar zit dan de lol/uitdaging
Het is überhaupt niet handig om op te pakken, hoofdzakelijk omdat het laatste wat ik nodig heb een extra hobby is