Ik had voor mijn 4522 vorig jaar een mooi passend zwart rios zurich alligatorbandje gekocht. Maar die is om mijn 6156 van hierboven geëindigd. Sindsdien lag de 4522 bandloos in de doos. Ik had wel andere 18mm bandjes, maar geen een die het horloge recht deed. Dus vandaag heb ik een nieuwe rios zurich gehaald. Niet in zwart deze keer, maar in mat donkerblauw.
Hij moet nog wat soepel worden natuurlijk, dus hij zal iets mooier om de pols gaan zitten. Maar ik vind het blauw nu al een mooie combi met deze wijzerplaat. De 6156 heeft een harder witte wijzerplaat, en daar past de zwarte zurich beter bij vind ik. De wijzerplaat van de 4522 is meer zilverig en past mooi bij dit matte blauw.
Als er een 44GS of 45GS high beat handwinder uit zou komen, met originele rechte lugs, stond de hele GS wereld op zijn kop. En ik heb er gewoon eentje om de pols! De voordelen van vintage…
Kent er iemand goede websites of filmpjes waar de geschiedenis van Grand Seiko volledig verteld wordt?
De website van GS zelf vind ik ontoereikend. Daar wordt bijvoorbeeld niets verteld over de lange periode waarin er geen horloges geproduceerd werden.
Ik vind deze site erg informatief, maar die ken je allicht al.
En tja, de lange tijd dat er geen GS geproduceerd werd, had Seiko zelf veroorzaakt door de ‘quartz revolution’ aan te zwengelen… Gelukkig zijn ze weer terug
Prachtig hoor, die oude King Seiko’s.
Ik heb in het verleden een aantal 44-9990 en 4402 gehad. Met name die laatsten liepen geweldig. Deze 1st KS-en zijn ook echt heel gaaf.
Hmm, misschien moet ik er toch maar weer eens op jacht…