Die zijn beiden echt prachtig.
Ik plug deze even hier. Perfecte match
Verslavend zeg dat Buyee… ik heb niet nog eentje gekocht, maar mijn watchlist groeit…
Zit net ook te kijken, mooie (zo lijkt het) Grand Seiko VFA 6185-8020 voor 6191 euro vraagprijs…
Die kast is mij bij lange na niet scherp genoeg. Dat zou Lapinist kunnen herstellen natuurlijk. Maar ‘as is’, is de scherpte er niet meer.
Kan hij dat ook met zo’n HSS kast?
Kijk, deze 4420 is volgens mij beschadigd (aan de bezel links trouwens echt zwaar beschadigd), maar scherp, ongepolijst:
Maar bij die 6185 hebben ze de beschadigingen weg proberen te polijsten:
Welke GS hebben zo’n HSS kast? Ik weet dat mijn 6156-8010 een HSS kast heeft, maar die is perfect, daar hoeft niets aan te gebeuren.
Ik dacht dat de 618x ook een HSS kast hadden.
Maar 618x’s genoeg daar in Japan. Dus afwachten voor een andere
Volgens deze site zijn dit de typen met een HSS kast:
- 6145-8050
- 6146-8050
- 6185-8021
- 6156-8010
Maar ook deze quartz blijkbaar:
Ik zie het in de catalogus, geen HSS kast inderdaad. Dat is wel apart, de 615x wel en de 618x niet
Mijn superior ook
Mooie analyse. Ik heb slechts 1 ervaring met Buyee en hoewel het proces goed was verlopen en het horloge strikt genomen aan de beschrijving voldeed is het zo makkelijk om iets over het hoofd te zien. Zoiets moet je incalculeren en zelf heel veel kennis opdoen van een specifiek model. Mocht ik nog eens de kriebels krijgen, dan kom ik hier wel even buurten.
Wat heb je op het oog?
Ik heb eergisteren de 4420-9000, de originele 44GS gekocht. En nu ben ik gewoon een beetje Buyee verslaafd. Dus als ik niet uitkijk koop ik alles was los en vast zit Maar ik heb me nog in kunnen houden…
Die had je op Chrono getipt of staat hij ook op Yahoo? Heel bijzonder. Maar ik weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Zo’n hamerslag afwerking schijnt de hoogste graad van vakmanschap te zijn, maar is het nu echt mooi? Maar hij is zeker heel bijzonder en vast extreem zeldzaam.
Staat op Yahoo. Ik check vaak even op Seiko VFA en deze kwam tevoorschijn. Heel bijzonder inderdaad, maar ik weet ook niet of ik hem nu mooi vind. Zou je in het echt moeten zien denk ik. Dat kost wel wat helaas. Vraagprijs dik 15k euro, nog 19 uur te gaan zonder één bod.
Hij staat ook op Chrono24, niet voor minder
Vet topic zeg.
Mijn 44GS uit 1968 (?) is binnengekomen uit Japan. Met een vreselijk bandje erop, die is gelijk vervangen door een 18mm rios alligator. Hij is precies zoals @bAAx zei echt groter dan de 45GS, verbazingwekkend hoeveel het optisch scheelt. Het is daarmee iets meer een knaller dan de 45GS. Maar mooier weet ik nog niet. Mijn 45GS heeft wat meer op de wijzerplaat met de datum en high beat.
De staat van deze 4420-9000 is boven verwachting goed. Hij heeft wat patina na 50 jaar, en hij zou echt eens goed gereinigd moeten worden. Maar as is stuur ik hem niet naar Lapinist. Hij is zo mooi origineel.
Bedankt nogmaals aan @bAAx voor het promoten van de originele 44GS. Totaal anders dan een moderne zogenaamde “44GS kast”. Ik ben er erg blij mee.