Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

DIe benaming heb ik ook nooit helemaal begrepen. Dat is in feite een 562x-7000 King Seiko kast :rofl:

Hij ziet er goed jouw nieuwe GS!

2 likes

Erg mooi! Gefeliciteerd

De moderne 44GS kast is meer een 45-7001KS kast

2 likes

Je was me voor

2 likes

Mooi! Zeker scherp genoeg precies om hem niet linea recta naar Polen te verschepen.

Ik ben het niet eens met de stelling dat er “meer moet gebeuren op de wijzerplaat”, de symmetrie en verhoudingen van de indexen vs de rest van de dial " vullen" die ruimte helemaal voor mij. Er is op die manier meer dan genoeg om naar te kijken.

Wat vind je van de 4420B? Draait ie lekker?

Moderne “44GS” zijn idd mix van 45-7001 en de 4420-9000… Profilering van de flanken is (verbasterde, wegens verdikking waar we hier een plooi zien) 44GS, tussen de lugs idd cfrt. de King. Een serieuze verarming als je het mij vraagt. Ik DENK dat dit kostprijs redenen zou kunnen hebben? Misschien heeft iemand hier meer ervaring ivm metaalbewerking om de twee scenarios te becijferen?

Ik had de mijne al een tijdje niet meer aangedaan (zuinig op…) … Zoals je zegt… Wat een kolos :joy:

9 likes

Pfffff ik wil er ook zo een :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dit ben ik helemaal met je eens hoor! Alleen als ik de 45GS ernaast leg, dan zie je dat die wijzerplaat alhoewel kleiner, ook echt drukker is. Ik vind de relatieve rust van deze 44GS heel kalmerend. Prachtig.

En de slow beat tikt lekker langzaam inderdaad. Heel anders dan high beat. Is dit 18.000/uur, 2,5Hz?

Ja

Ik vind het contrast met de zwarte markeringen op de 45GS wel erg mooi, daardoor is het niet een grijs geheel en is de afleesbaarheid ook veel beter.

1 like

Yep, 2,5Hz

1 like

In de rij voor de bakker. Mooi bewolkt diffuus licht. Prachtig scherp nog na 52 jaar!

15 likes

Nogmaals… 44GS

12 likes

Had je die op yahoo auctions al gezien? :sunglasses:

1 like

Die very nice one die morgen afloopt? Ja, ik heb 70.000 YEN geboden. Hij staat nu op 199.000… Ik heb de mijne voor nog wat meer gekocht, en ik verwacht ook dat deze nog wel hoger gaat komen. En anders heb ik er straks gewoon twee :star_struck:

1 like

Die van jou is minstens zo mooi. Wijzers, logo’s en medaillon cleaner. Wat ik ook jammer vind zijn de krassen bij bijna alle schroefjes van het uurwerk. Of overdrijf ik dan?

1 like

Hij staat nu in elk geval al op 251.000YEN met nog 22 uur te gaan…

:open_mouth: Ik zou zeggen, geniet nog eens extra van de jouwe.

1 like

Idioot genoeg is er zaterdag eentje niet verkocht voor €930. Zeer goede staat, maar een ongelukkige Japanse titel

oh ja? ik ben benieuwd, heb je daar een linkje van?

Gaat lekker, nu op 331.000YEN in de eindstrijd… Ik bied niet meer mee :slight_smile:

edit: nu al 376.000YEN, gaat hard.

edit: het is 401.000YEN geworden. 3400 euro excl verzenden en import etc.

3 likes

En nog maar eens de 44GS. Hij moet echt eens uit elkaar en grondig gereinigd worden.

10 likes

Wat een schitterden GS komen hier voorbij.

Nu komt mijn vraag: als ik een vintage GS wil bemachtigen en ik heb geduld en ik wil hem graag uit Japan laten komen.

Wat is dan de juiste weg om te bewandelen?