Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Het is maar een oude Seiko :wink:

8 likes

Ah, een oude Seiko…
Hey, Seiko… dat is toch dat merk van die goedkope wegwerphorloges?
Kan nooit echt interessant zijn dan…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Precies… Low Ball Central :grin:

2 likes

Pfff, die moet ik ook gewoon niet zien. Wat een bjoetie toch weer.

Vandaag een mooie 6145-8000 van een zeer sympathiek forumlid over kunnen nemen :smiling_face_with_three_hearts: Scherpe lijnen en een dial in topconditie - wat wil je meer!
Foto’s bij mager licht maar jullie kennen het model :smirk:

9 likes

Very nice! Draag 'm in goede gezondheid.

1 like

Ah toppertje! Proficiat!

2 likes

45xx-7000 vs 562x-7000 is lood om oud ijzer (pun intended). Maar als je dan naar de details gaat kijken zijn er kleine verschillen. Naast het logische verschil in kroon, 45KS kroon is veel groter, en het verschil dikte, de 45KS bezel is lager, zijkant lager en geen bubbel aan de achterkant, viel me op dat het facet tussen de lugs anders is. Deze is op de 56KS veel breder en horizontaler, bij de 45KS loopt hij meer af en is veel subtieler. Voor mij blijft de 5625-7000 de favoriet.

2 likes

I know. Maar een stuk minder ouwe mannen horloge als sommige andere handwinders.

Ik heb een grote zwak voor dit model

11 likes

In een kleine opwelling deze doos gekocht. Maar van wat ik er later was las is dit niet de correcte doos voor een 61GS, klopt dat?

1 like

9 likes

Dit is de doos voor een 56GS :+1:t2:
De 61-doos heeft ook nog de toevoeging “hi-beat 36000” in het borduursel.

1 like

Heren ben in september begonnen met de opleiding voor horlogemaker, nu heb ik zelf een 4502 die het niet doet. Heb besloten het ding eens te demonteren. Nu kwam ik erachter dat er nogal wat verschil is tussen Japanse en Zwitserse uurwerken.
Hij is gedemonteerd volgende stap reinigen. En dan weer monteren. Ik hoop dat er een montage filmpje is als monteer hulp. :flushed:
Ik hou jullie op de hoogte.

6 likes

Dat Japanse horloges een andere tak van sport is had ik ook begrepen vanuit mijn horlogemaker. Iets gecompliceerder toch?

Gaaf project, leuk om te zien :+1:t3:

Ja meer veertjes en meer componenten.

1 like

Gaaf zeg! Heel veel succes met het monteren!
Veertjes ja… vooral veel succes met het veertje dat de day rocker terug in positie trekt :wink:

3 likes

Vandaag deze maar weer eens om de pols:

5246-6000

8 likes

Dat was inderdaad waar ik ook achter gekomen was. Helaas. :innocent:

Dat valt reuze mee. Maar zoals je hier boven ook leest, in de opleidingen worden zwiterse horloges gebruikt. Dus als je dat als horlogemaker leert is Japans ineens iets anders en iets lastigs. Maar dat is meer een geval wat de boer niet kent wat de boer niet eet dan dat het nou zoveel gecompliceerder is.

1 like