Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Beetje laat, maar toch nog een fijne blauwe Seiko Saturday!

9 likes

Een mistige maandag met de 43999 SD…

11 likes

10 likes

Vandaag heeft deze het nest nog eens verlaten (semi vintage, ik weet het) :sweat_smile:

7 likes

Fijn stuk dat… :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik dacht, ik doe mijn 4522 weer eens om. Wat windt deze lekker op zeg. Goed formaat kroon, stevige veer. En dan high beatend 36.000 keer om de pols.

12 likes

Ik koos voor de early dial 6145-8000 vandaag…

9 likes

Heeft de 4520 net als de 4500 het meer tikkende tegen de zwaartekracht in en vloeiend met de zwaartekracht mee?

Hij is prachtig. Ik denk wel te zien dat de secondewijzer niet het juiste type is. Klopt dat?

Dat klopt ja. Ik was al eens bang dat het slijtage was. maar blijkbaar is het een kenmerk van het uurwerk? Het duurde een tijdje voordat ik doorhad dat het de zwaartekracht was. Ik dacht eerst dat er iets onregelmatigs was. Maar later ontdekte ik dat het te maken had met of de secondenwijzer naar beneden of omhoog bewoog.

Nu je het zegt. Ik zie inderdaad dat een andere 4520 een recht staartje heeft, waar deze een uitwaaierend staartje heeft. Dan zal deze secondenwijzer eens vervangen zijn. Of… het is een zeer zeldzaam exemplaar uitgerust met een experimentele secondenwijzer. Dat kan natuurlijk ook. :upside_down_face:

2 likes

super mooi, zeker met de Japanse karakters

1 like

Mijn eerste vintage King Seiko waar de habit zich heeft gevormd. De jacht, of is het zucht, naar de volgende blijft altijd :grin:

8 likes

Zelfs een VFA is niet altijd de ster van de show…

7 likes

Ik zag deze tekst van Catawiki op Marktplaats. Is dit altijd zo automatisch en dramatisch slecht vertaald en wordt het dan op Marktplaats gezet door totaal onkundigen?

• Een heel legendarisch stuk. Van de mythische 3180 is vooral bekend dat hij is gemaakt met een gouden kap. Dit voorbeeld dat we hier hebben, is een roestvrijstalen exemplaar. Houd er rekening mee dat deze een behoorlijk mythisch verhaal achter zich hebben. nooit officieel verkocht door seiko, maar de legende zegt dat deze koffers werden aangeboden aan mensen die hun gouden dop op een snelle manier droegen. Zorg ervoor dat u hier zelf onderzoek naar doet voordat u gaat bieden.

Tsja. RVS 3180’s zijn nu eenmaal gehuld in mysterie.

Zelfs over hun bestaan is er onduidelijkheid. Wat ik denk te weten is dat Seiko hun productie ontkent, maar experten zoals Gerald Donovan zweren dat ze wel degelijk authentiek (en extreem zeldzaam dus rijp voor vervalsing) zijn.

2 likes

bij catawiki denk ik meteen aan dat laatste.

1 like

We zien ze inderdaad steeds meer, die stalen Firsts. Precies wat @bAAx zegt: pas op voor vervalsingen! Ik meen dat Gerald de afgelopen maanden een paar aangeboden exemplaren heeft gereviewed, en de conclusie was telkens dat het niet klopte. Dat neemt niet weg dat ze wel degelijk lijken te bestaan. Ga vooral niet over één nacht ijs! Ik zou er persoonlijk helemaal bij wegblijven, of er enkel van (of in nauwe consultatie met) Gerald eentje kopen. Vooralsnog hebben ze niet mijn aandacht.

2 likes

Erg blij met mijn nieuwe 18mm - 15mm banden!

13 likes

blijft een pareltje😍

5 likes

Mooie band. Waar komt ie vandaan?

Kalfsleer ?