Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Thanks. Het is een croco band die ik heb laten maken door een contact in Vietnam. https://etsy.me/3CxbAsR

1 like

Gen croco? Mijn ervaring is daarmee tot op heden niet heel positief… maar jouw band lijkt een stuk soepeler dan wat ik tot nu toe heb gezien/vast gehad.

Net zo soepel als al mijn andere croco-banden. Nooit problemen gehad met het materiaal. Ik denk dat het vooral uitmaakt hoe je het leer toepast.

Wie weet moet ik gewoon betere croc kopen. :rofl:

Bij mijn bandjes ging t vaak scheuren, maar dat was ook vintage spul. 60s bandjes.

Modern vind ik ze vaak te glimmend. Deze lijkt heel veel fijner.

Dat glimmen ken ik ja. Ik houd daar zelf ook bepaald niet van. Deze heeft precies de juiste glans. Overeenkomstig die van mijn duurdere Rios-banden, maar dan met nog grotere schubben en nog belangrijker: zonder stiksels en eindigend op 15mm. Heb de maker een hele stapel ‘inspirational pictures’ gestuurd, en zijn interpretatie is vooralsnog uitstekend. :wink:

2 likes

Glimmend is juist zoals het hoort en hoe het vroeger was.

Kan. Ugly.

Ja de band ziet er goed uit!

1 like

Thanks!

drops the mic

11 likes

Ja, dan ben je wel klaar. Uitgespeeld. Alhoewel ik die VFA van @baax met die hoge indices nog wel net iets gaver vind.

Ik ga mijn 6156-8010 maar weer eens omdoen. Als een soort van poor mans VFA.

1 like

Ja, die met de hoge indices en korte wijzers blijft ook heel gaaf!

8 likes

Maar eh… niet te laatdunkend over de 6156-8010 he! Is beslist geen ‘poor mans’ horloge. Echt een geweldenaar! :+1:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

2 likes

Nou ja ik zeg het zo omdat het een ‘special’ is. Nauwkeuriger dan standaard, maar nog niet van het niveau VFA.

1 like

Erg mooi!

En dan is er nog de 4580 :grin:

2 likes

:joy: Inderdaad! Maar ja, die ligt toch écht ver buiten mijn bereik…

1 like

De manier om mijn 62GS aan te kondigen die ik van @HvdK heb mogen overnemen. Er zit een verwijzing in de foto naar dit horloge benieuwd wie het raad!

@HvdK jij bent uitgesloten aangezien dit jouw idee was hahaha.

8 likes

Ook maar eens een plaatje van mijn 6156-8010:

6 likes

Ja, dat heb je met oranje doorgekrast. Daar komen we zo niet meer achter :smile:

1 like

Zonder die oranje krassen waarschijnlijk ook niet… of toch…? :joy:

1 like