Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Heb er 1 prijzig genoeg hahaha deze komt bij eleven11prints vandaan uit Engeland. Is stevig schuim en ze zitten er strak in.

1 like

Haha idd een stevige prijs. Ik gebruik een €5 doosje van monsterwatches voor onderweg :rofl:.

1 like

Mijne moet alleen wel echt stevig zijn en veel kunnen hebben helaas hahaha en zeker als ik mijn GS’en mee heb :grin:

Owja. Even vergeten dan je piloot bent :sweat_smile:. Dan valt de prijs mee als je ziet wat voor een genot/geruststelling het je kan opleveren.

1 like

Mijn nieuwe aanwinst !

Ook al bij James geweest :grin:

17 likes

Navolging gevend aan de eerdere post van @amusicar

9 likes

Hele mooie 62GS! Zelf ook net eigenaar van 1😁

1 like

Dank je, ja ik had die van jou ook al eens voorbij zien komen :grin:

1 like

Shine bright like a diamond! :sunglasses:

8 likes

:heart_eyes: wat zijn die jappen toch geniaal

2 likes

Heren ik heb vandaag een icoon aan mijn collectie toegevoegd, de 44-9990 ben heel blij mee!

10 likes

Met een beetje spijt een tijdje geleden mijn 5626 van de hand gedaan. Iemand nog een strakke/mooie/patina vrije dial KS/GS die stof ligt te happen?

3 likes

Haha lol, ik ja. Die heb ik je toen nog aangeboden :see_no_evil:

1 like

Ja dat klopt😂

1 like

Ik heb een 45-7001 voor je eventueel maar zit wel patina op de plaat maar heel egaal. Ik zelf heb er een nepplaat mee vervangen door zelf een zo goed als NOS plaat in te steken.

en om het topic maar weer naar GS te trekken een foto van vandaag.

5 likes

In dubio of deze KS het nest verlaten mag, dus heb ik hem nog eens uit de doos gehaald.

8 likes

Vandaag het glas vervangen van mijn King Seiko. Die heeft een V-type glas (300V16GNS0), en de kenners weten wel, dat die nog zeldzamer zijn, dan de horloges zelf. Dus heb ik naar een oplossing gezocht. Op het internet is wel iets te vinden, maar het is best summier. Uiteindelijk kreeg ik de gouden tip gevonden. Niet het glas met frame vervangen, zoals het normaal gebeurt met deze glazen, maar alleen het glaasje.

En daarvoor heb je nodig: Een Ultrasoon-reiniger en een passend glaasje. Een passend glaasje voor mijn horloge (5625-7113) is een Sternglas XMF300.863. Die heeft echter als nadeel, dat de zijkanten melkachtig geslepen zijn. Bij toeval kwam ik bij een ander glaasje uit, waarbij dit niet is. En dat is de Verlux XMF300.863. Dat is het equivalent van de 300W96GN, dat wederom een passend glaasje is, dat op het frame past.
Dit is het betreffende glaasje, dat overigens maar €10 kost:

Een ultrasoonreiniger had ik. De tip, die ik las op het internet, was met gebruik van gewoon water, echter op 83°C. Mijn Ultrasoon heeft wel verwarming, maar zo warm wordt het water nu ook weer niet. Dus ik heb gewoon wat warm water in de bak geschud, de ultrasoon aangezet, en het glaasje met frame erin gedaan. Na tien minuten kon ik het er gewoon uitdrukken. Nog vlug de lijmresten verwijderd, voordat die weer hard werden, schoon gemaakt en het glaasje erin gelijmd. Vervolgens de rubberpakking (die ik gelukkig kon hergebruiken) weer teruggeplaatst en de bezel er weer terug op geperst.

Ik heb er erg tegenop gezien, maar ik wilde ook niet met een bekrast glaasje blijven zitten. Uiteindelijk ging het kinderlijk eenvoudig. Echt veel risico liep ik niet, als het glas niet los had willen gaan, dan had ik het gewoon terug geplaatst. Maar ik ben erg blij, dat het me gelukt is, en nu kan ik nog meer genieten van dit fantastisch mooie horloge!

Van dit (kleine krasjes en enkele beschadigingen aan de rand)

naar krasvrij…

7 likes

dat linker horloge :heart_eyes:

1 like

Dat “linker horloge” is de eerste Grand Seiko… J14070 oftewel Grand Seiko First. Uitgebracht december 1960.

16 likes