Vooruit nog even spammen met een avondzonnetje…
Je wil ook zeggen dat ie dan eindeloos in het blauwe deel terechtkomt?
Voor op z’n minst 110k uiteraard.
Waanzinnig!
Ik vraag nooit grote marges… en laten we eerlijk zijn, 110k is een koopje…
Yen of euro?
Haha, Euro’s vrees ik… het voordeel is dat hij uit Duitsland komt, dus dat scheelt weer een middenklasser aan invoerrechten. Zo beschouwd is het eigenlijk een weggeefprijs…
Een weggeefprijs voor een weggeef horloge…
Hahaha, dat is erg gevat!
Vandaag de 4520-8000 ontvangen.
Ik kocht dit:
En dit is na ff snel het glas een beetje polijsten:
Hij is nog wat vuil hij krijgt nog een nieuw glas en een nieuwe minutenwijzer (die valt wat tegen), maar al met al ben ik tevreden.
Mooi! Deze windt apart op vind ik. De veer is erg sterk. Bij de mijne tenminste. Een moderne sbgw231 vergt een stuk meer rotaties, en loopt daarom ook een stuk lichter.
Klopt. Er zit een hele stugge veer in.
Hoe heb je dit glaasje er in gezet?
Mooi toch zo? Waarom zou je het glas vervangen?
Mooi!
Ik zie wel wat familietrekken terugkomen bij zijn KS broertje, met de zwarte accenten en strakke lijnen:
Het vervangende plexiglas is nog onderweg. Het is een type ‘T’ (310T07ANS, zeg ik uit m’n hoofd). Dat betekent dat het een glas met een zgn. ‘tension ring’ is. Dit type klemt zichzelf vast in het profiel van dr case, en heeft voor zijn afsluiting dus geen druk van de bezel nodig. Wel zo makkelijk, want de bezel kan blijven zitten. Je drukt het oude glas er van achter naar voren uit, en perst het nieuwe glas er van voren in tot hij ‘klik’ zegt (wel een glazenpers met de juiste dop gebruiken). Dit alles in tegenstelling tot glas van type ‘W’ (zoals bijvoorbeeld de 4420-9000 (glaasje 325W06AN). Dat is een glas zonder ‘tension ring’ en moet worden vastgezet met de bezelring. Dat is iets lastiger, vooral als je het zonder krasjes wilt doen. En dan zijn er natuurlijk nog de glaasjes van (safier)glas, al dan niet in een vast bezel/glas-ensemble (zoals de 6155/6), die ofwel een pakking hebben waarmee je de bezel vastdrukt in de case (bijv. 6155/56-8000) of een pakking en een glasring waarmee je het glas op de case aansluit en aandrukt met de bezel (bijv. 6156-8030, ontdekte ik recent, helaas… wat een gedoe). Glaasjes van echt glas zijn doorgaans van het ‘V’-type.
Het glaasje op de foto’s is dus nog het oude glas, geschuurd en gepolijst met Micromesh pads (van 1500 naar 12000 grid, waarvan de laatste 4 fases met een druppeltje water). Snel en simpel, die pads. Moet je zeker eens proberen als je een gehavend plexiglas hebt. Maar let op: op echt glas doet het niets.
Nou, als je goed over het oppervlak kijkt, of in een slechte kunstlicht-situatie bent, zie je toch wel dat het een beetje een sleets glaasje is. Met een nieuw glas wordt hij weer helemaal fris. Kleine moeite en niet duur.
Erg goed uitgepakt zie ik