Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Klopt. Is geen redial. Hoort zo. :+1:t2:

Ik weet het niet. Plaatje is van internet… heb t ooit opgeslagen omdat ik deze ref steeds vergeet en ik m wel erg tof vind.

Ik weet dat er een witte linnen dial is, en een blauwe die soms donker verkleurd. Deze lijkt bijna zwart… en zwart is er niet.

Je hebt een punt denk ik https://thegrandseikoguy.com/product/grand-seiko-4522-7000-blue-dial/ jeetje dan is tekst wel goed gedaan eigenlijk.

1 like

Nee… als het inderdaad een redial is, is het een hele, hele goeie.

Maar goed. Dit plaatje had ik toevallig bewaard… en jullie weten welke ref ik bedoel :rofl:

Wat betreft case design een vrij heftige gs denk ik.

1 like

Als ze bij the Grandseikoguy twijfelen is dat niet geheel zonder reden denk ik. Ze hebben er wel degelijk wat bij te verliezen als ze redial zouden verkopen.

1 like

True.

Zeker een heftig design, en zeker niet ‘klassiek’.
Maar jemig, dat dit een redial is, verbaast me zeer! Dat is dan inderdaad een waanzinnig goede. De platen waren inderdaad oorspronkelijk blauw, en dat verkleurt in bijna alle gevallen tot bijna zwart. Ik meen dat ik de kleurzweem op deze foto beslist vaker heb gezien. En zoals Lexie aangeeft: de prints zijn akelig precies! Ben nu eigenlijk heel benieuwd op basis waarvan Grand Seiko Guy deze heeft teruggetrokken. Maar zoals gezegd: reputatieschade is killing voor deze verkoper, dus in geval van (lichte) twijfel zullen ze sowieso horloges van de markt halen.

2 likes

Hoe valt deze KS 45-8020 hier in het forum?

5 likes

Die valt zeker goed. Mooi en in erg goede staat zo te zien.

Mooi ding hoor

Ik kwam ‘m vanmiddag bij toeval tegen. Dat wil zeggen, ik bekeek onwillekeurig wat foto’s en ontdekte toen toevallig dat hij een Idemitsu caseback heeft. Ik weet ‘t, daar moet je van houden. Maar ik vind dat bijzonder, en was blij dat ik de veiling kon winnen!

4 likes

Deze loopt nu 48 uur sinds hij terug is van service. Afwijking: -0,5 seconden!

10 likes

Voor mij zeer goed… Ik heb een 4502 :blush:

“Ze” … Het is gewoon en alleen Gerald hoor :joy::+1:

Zondagse special met harde materialen!

7 likes

Yes. Ik zag ‘m gisteren nog even bij het omhoog scrollen. 4502-8010, meen ik. :+1:t2: Die heb ik in het verleden ook gehad. Beviel me geweldig goed!

1 like

Wow, die 5626 is ook prachtig strak :ok_hand:t2:

1 like

Hahaha dacht dat hij met meer was dan in z’n eentje!

1 like

Een herboren GS is altijd weer iets bijzonders :blush::+1:

1 like

Licht en luchtig met de 5641-7000.

3 likes