Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

NWA en van “het schoonste op dezen weereld” …
Stalen SD dial J14102E…

Na de “kleine 25” (en wellicht obscure referenties zoal Canon branded horloges, die we even niet beschouwen wegens niet generisch) de zeldzaamste, maar voor mij gewoon de mooiste variant! :grinning:
Deze referentie verschilt van alle andere varianten doordat de wit gouden markers rondom de dial overal dezelfde fluting hebben.

10 likes

Ik vind 'm werkelijk wonderschoon!! Wow, wat een elegantie! Die SD-dial is op zich al vrij zeldzaam, maar dan ook nog in deze staat, én met deze kast! Ongelooflijk! Proficiat man! Geweldige nieuwe aankoop en een bijzondere mooie uitbreiding van een toch fantastische collectie! :ok_hand: :+1:

2 likes

Dankjewel zeg! :hugs::+1::bowing_man:‍♂
Het luidt echt wel het “einde van de collectie” in ook. Dat heb ik nog gezegd maar het moet stilletjesaan “bewaarheid” worden. :joy:

1 like

Hmmm… dat is een boude uitspraak @bAAx
Is de collectie echt (bijna) compleet?
Een stalen 3180 en een 4580 zouden niet misstaan, wel?

2 likes

Haha mooi dit. Misschien kun je je expertise inzetten voor andere forumleden @bAAx. Kopen + een schappelijke verkoop premie erop. Win win

2 likes

Haha dat treft ik heb net de eerste aankoop gedaan voor een goede vriendin van me… :blush:

Het is misschien een gedacht!

1 like

Stalen 3180 :rofl::rofl::rofl::rofl:
4580 :joy::joy::joy::joy:

Wat ben je toch een grapjas.

Ik hou het werelds met deze 5645-7010

5 likes

Ik moet zeggen: dit is een mooie 56GS hoor! Nice. De wijzerset doet me denken aan de 6185, zo zonder ‘contragewicht’ op de uren- en minutenwijzers.

1 like

Ja ze zijn sterk gerelateerd die twee…

4 likes

Wijzerset lijkt vind ik ook wel op die van de King Seiko 56XX-704X’s.
Even uit het ‘archief’

3 likes

Poeh, lekkere foto weer hoor :heart_eyes:

PS: het exact gelijk op lopen van de secondenwijzers draagt in hoge mate bij aan het visuele genot van deze foto. (Maar verder heb ik dwangneurotische stoornissen hoor :joy:)

2 likes

Inderdaad zeg! Scherp gezien! :+1:

Haha ja bij mij ook. Ik heb wel niet altijd de tijd/geduld om ze voor elke shot te synchroniseren :joy:

1 like

Wat heb je verkocht aan die vriendin? GS ook?

Ja voor haar echtgenote zocht ik een mooie 4522-8000 cg…

Ik overweeg nu om ook GS-en te gaan kopen voor mijn echtgenote… Het wordt tijd dat zij ook een mooie collectie gaat aanleggen. Ik hoef haar daar niet over in te lichten, toch? Ik bewaar alles netjes in mijn eigen horlogedoos… :wink:

3 likes

Deze is echt :ok_hand::open_mouth:

4 likes

Ja dit dus denk dat alles tot 36mm goed om mijn vriendin haar pols gaat. :grimacing::grimacing:

2 likes

Wat een oplichter dit zeg:

Helemaal rondgepolijst, en dan 5000 euro vragen?

1 like

Pffff… wat een beauty he…
Staat ook heel fraai op die band! :ok_hand:t2:

1 like