Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ahhh…! Kijk! Dan heb ik me vergist. Ik had namelijk niet op het hoekige karakter van jouw gesp gelet.

Ik heb deze:

Als dat een 56 is, ruil ik ‘m graag met je. Stuur me in dat geval even een persoonlijk bericht. :+1:t2:

1 like

Dat zal wel de ene is een veelvoud waard van de andere :joy:

De ronde verticaal gestreepte is bij mijn weten geen “56KS” gesp maar simpelweg een “latere periode KS gesp” zowel voor 45, 52 als 56 KS…

1 like

Werkelijk geen idee van de waarde van KS-gespen!
Als de mijne geen 56 is, houdt het sowieso op he :wink::+1:t2:

It’s back :sunglasses:

7 likes

Niet echt he, het is een universele gesp voor alle latere referenties (kleine afwijkingingen tussen sub versies die mij niet bekend zijn niet te na gesproken).

De horizontaal gestripete buckle is vele malen zeldzamer dan de andere versie.

1 like

Eindelijk!!! Wat een beauty!! Proficiat man! :confetti_ball::+1:t2::+1:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::confetti_ball:

1 like

Machtig. En hoe voelt dat… En hoe draait ie?? :grin:

1 like

Met meer tikjes dan de vorige keer, hoop ik? :wink:

Draagt kleiner dan gedacht maar die plaat met beetje zon er op bijna cola achtige kleur zo mooi. Echt verliefd op deze 6146-8050 :grin::grin::grin:

2 likes

Ontzetten mooi ding! De 8050 is al niet zo heel doorsnee, maar met deze bruine dial heb je echt iets heel bijzonders in handen!!

Hahaha ja tikt nu toch wel weer heel mooi vloeiend moet nog even kijken hoe nauwkeurig die loopt maar door het huidige weer en polos nog niet de kleding match kunnen dragen die ik zou willen.

Komt in de herfst wel. Mooie tweed erbij… :wink:

1 like

Het is de latere gesp voor de latere KS moellen waaronder de 56. Maar ook de 45 en 52. Op welk horloge zit hij nu?

Heb 2 van die.

Past volgens mij op alle niet extreem vroege KS.

Hij zat op een 4402, ik heb ‘m nu op een 44-9990 gezet, met het idee om ‘m volgende week op de 45-8020 te zetten die nu onderweg is.

Ja precies, vanaf de 45 volgens mij (en volgens @bAAx, zie hierboven).

Wat zou er op een 45-8010 horen? De vroegere of latere gesp?

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar ik zie de 8010 vanaf ‘69. Dan zou je bijna geneigd zijn om de vroege gesp te zeggen.

Fijn weekend.
5722-9970 vandaag…

8 likes

En deze ingetogen beauty voor de avonduren…

5 likes