Ik denk dat het een goed idee is om het horloge te laten servicen. Als iemand een vertrouwd adresje heeft om dit te laten doen, houd ik me aanbevolen.
Ik gooi Aad57 maar weer in de strijd. Volgens mij verzuipt-ie inmiddels in het werk.
Zeker. Die neemt niets aan tot september…
Ik ook niet, maar da’s uit luiheid.
Jaja. En stuur ik mensen je kant op poeier je ze af
I know, I know… …ach, voorlopig is het toch kutweer. Zal eens een beginnetje maken morgen, er liggen er nog 3 waarvan 1 van mezelf.
De belangrijkste!
Spulleke hoor.
Ik heb inmiddels echt stapels kapotte king seikos liggen
Allemaal day date. Allemaal stuk. Fijn man… plastic dagdatum onderdeeltje
Heb ik straks lades vol van.
Zal niks worden hoor, ben veel te oud.
Kan je het horloge nog retour sturen? Want die plaat is niet echt ben ik bang. Heb de zelfde fout gemaakt bij mijn 45KS en je moet even goed kijken naar de letter A in het woord Japan onder in. Mag je mij vertellen wat je opvalt kijkend naar mijn foto.
Het lijkt alsof het glas de ‘A’ vervormd. Ik neem aan dat het met de hand geverfd is? Wat betreft retourneren, ik heb het via Buyee in Japan gekocht. Dus dat ga ik niet doen. Weer wat geleerd.
Die jij deed was een handwinder toch? Dit is een automaat. Is dat bij beide hetzelfde?
Deze platen zijn gedrukt. Bij een “T” dial hoort altijd een afgevlakte A. Met de wijzerplaat is sowieso wat gebeurt helaas (met de rest ook ). Het lijkt ook alsof de print niet overal even scherp is en op foto lijken de streepjes van 23 tm 26 zelfs weg te vallen
Buyee heeft de meest onvriendelijke en meest onbehulpzame klanteservice die er is. Dus mocht je hem willen retourneren zal dat niet mogelijk zonder enige interventie van je CC of paypal.
Ik heb qua plaat en bedrukking de zelfde fout gemaakt, zoals @koekoek zegt de A moet afgevlakt zijn bij een T plaat. Ik heb in mijn geval een originele plaat kunnen vinden en zo alles recht kunnen trekken. Wie weet kan jij het zelfde doen als je het dit waard vind uiteraard.
Mocht er inderdaad iets niet kloppen aan de plaat en andere dingen, wil ik dat toch zeker weten. En aangezien het zowiezo een service beurt nodig heeft, is dat de volgende stap voor mij. Moet ik wel een horlogemaker vinden die ervaring heeft met deze horloges.
De plaat klopt sowieso niet hoe vervelend dit misschien ook is.
links is redial/ nep rechts is echt en dan vooral kijken naar de print Japan links onder in dan zie je wat ik bedoel.Ok… Ik had dus even een kleine paniekaanval hahaha.
Ik had juist deze foto van mijn 5621-7022 uit 74 geüpload en ik zag puntige A’s…
Bij mijn weten was dit een correcte dial.
Dus ik ga verifiëren met andere, random foto’s op het web die wel platte A’s hebben. Ergo paniekaanval en een verwijderde post!
Blijkt dat dit luidens een vintage KS kenner Viktor @vigges66 op IG veranderd werd door Seiko in latere jaren.
Deze bvb uit artikel van Sipos:
Het is dus schijnbaar niet per definitie zo dat er platte A’s moeten zijn!
Wat in de laatste foto zichtbaar is is dat het een R plaat is die dus wel puntige A heeft waar de T plaat dat niet heeft. En dit is nou net wat aangeeft wat het font is dat gebruikt wordt voor de plaat namelijk wel serif of geen serif.
Nu ben ik benieuwd heeft jouwe een R of T plaat?
T!
Ik ben nog even door de doos aan het gaan en wat je zegt lijkt consistent te zijn.
Ik ga wel nog op zoek naar latere dials want bij mij zitten ze rond de 73 allemaal lijkt het.
Maar, al de rest lijkt correct en scherp. De logo’s lijndiktes, markers, lettertypes… zelfs het karakteristieke spatie-tje tussen BE en AT. Ik ben dus nog niet overtuigd dat de mijne een redial is