Ik zou me vast mentaal voorbereiden op het feit want seiko is hier op paar uitzonderingen daargelaten volgens mij vrij constant in geweest
Ik lees alleen “uitzonderingen”
Nee ik ben nog verder aan het onderzoeken en het ziet er op het eerste en tweede zicht inderdaad niet goed uit!
Dat zou een onaangename verrassing zijn deze onschuldig lijkende woensdag ochtend!
Ik heb het advies gevraagd van de verkoper.
Na meer dan twee en een half jaar.
Hahahaha nou Goodluck die gaat denk ik of geen gehoor geven of zoals ik had van wist ik niet enzo spijt me maar verder niks
Het is Koike van CTi dus ik verwacht wel een degelijk antwoord.
Wel apart dat beide modellen die hier geshowed worden het beide hebben. Zou het dan toch de uitzondering die de regel bevestigd zijn?
Nice, lekker scherp ook!! Congrats!
Ik vrees ervoor… Maar bedankt voor je optimisme
Mr. Bond…. James. Euh nee dat is een andere James.
Mooi hoor!
Ik heb er vandaag ook eentje binnengekregen, maar dan in goud. Ik moet zeggen: dat is even wennen. Ben nog niet meteen enthousiast… Hier naast mijn stalen versie. Beiden uit 1965.
Solid Gold of SGP? De mijne is overigens van 1968. Om eerlijk te zijn, ben ik op één punt wel wat licht teleurgesteld in de King Seiko, en dat is eigenlijk het ontbreken van de sunburst. Nu is dat op zich geen groot gemis, want het blijft een prachtig horloge, maar als ik naar mijn andere horloges kijk, dan zou dat zeker niet misstaan. Een klein voorbeeldje:
Van links naar rechts:
King Seiko 4402-8000… …Grand Seiko 5646-7010… …Seikomatic 6218-8971… …Lord Marvel 5740-8000
Lekker weer eens mijn Grand Seiko 6146-8000 Cross Hair Dial om!
Gezien het grijze weer buiten weer op een vrolijke rogband!
Ik ben nog opzoek naar een gouden omdat ik dus echt geen idee heb of het iets is wat ik zou kunnen dragen
Nog steeds happy met het werk van Kamil? Het ziet er wel echt rete strak uit!
Be my guest…
SGP (gelukkig, dat doet niet zo’n pijn).
De vroege dials hebben overigens wel een lichte sunburst. Mooi rijtje heb je daar liggen!
Ik heb mijn GS gechecked:
- 4420 puntige A op R dial, dus dat is goed?
- 4520 platte A op T dial
- 6156 platte A op T dial
Van de moderne GS heeft de sbgw231 de puntige A. Daar staat ook een R op de wijzerplaat, dus dat klopt. Mijn andere drie moderne GS hebben de platte A.
Geldt dit ook voor gewone Seiko’s? Dus voor niet GS of KS?
Bij mijn Sla033 klopt het ook. Puntig met een R.
Maar mijn 6138 heeft puntige A’s met een T erop. Dus dat zou die niet doen kloppen.
Absoluut eens, alleen moet ik nog eens laten kijken naar de GS. Die heeft wat kuren (blijft hangen op een bepaald tijdstip). Maar ze behoren wel tot mijn favorieten. Maar voorlopig komt er even niets meer bij. Ik heb meer dan genoeg, en de KS is voorlopig wel het sluitstuk. Misschien later, als een deel van mijn collectie weer weg is, dat ik weer eens ga kijken voor nieuw materiaal…
Overigens net nog even de foto’s van de KS bekeken, en daar zat toch nog een hoop troep langs het glaasje. Dus dat heb ik ook nog even zuiver gemaakt. Maar nu kan ik niets meer vinden, waar dit horloge nog smerig zou moeten zijn.