Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Dat is een duidelijk verhaal. Ik ga op mijn gemak eens kijken.

Weet je al wat voor model je wil?

Nee ik heb me er verder nog niet in verdiept ik zit alleen al een tijd naar de foto’s te kijken en daar wordt ik steeds enthousiaster over. Ik ben gek van die scherpe lijnen zoals op de foto’s van Amusicar te zien is.

6146 of 6145 is een aanrader dan. :+1: Of een 6245 of 6246.

3 likes

Ja dat is inderdaad precies was ik mooi vind.

Of de King Seiko’s, maar daar ben ik nog niet in thuis:

1 like

Let wel op het formaat als je er niet mee bekend bent. Want mijn 4420 lijkt best een goed formaat, mijn 4522 is al wat kleiner, en mijn 6156 is echt een juweel, maar moet je niet willen dragen als een indrukwekkend horloge. Ik weet niet hoe het formaat van King Seiko’s valt. Het zijn horloges voor de connaisseur :slight_smile:

ik zoek eigenlijk wel iets rond de 36mm of wordt dat lastig?

Ik vind mijn 6146 best een klatser, mede ook door de dikte. Eigenlijk nooit klein gevonden. King Seiko’s zijn er in veel formaten, sommige groter dragend en andere kleiner.

Nee dat kan zeker. De meeste van die vintage Seiko zijn zo 35-36-37-38mm.

1 like

Ik zie voornamelijk witte platen voorbij komen zijn er ook met wat meer kleur zoals bijvoorbeeld blauw, grijs of groen of kom ik dan in een heel andere prijsklasse terecht

Je hebt ze wel in kleur maar die ze je minder. Zijn volgens mij alleen de latere 6145/6 en 5645/6. Maar ik gok dat een kleurtje wel een premium zal kosten vaak. Zie het plaatje aan het begin van dit topic post 21 voor een overzicht van alle modellen.

Hoe kijk je aan tegen de Grand Quartz periode? Daar zitten ook nog modellen tussen met niet witte platen.

Goede vraag… ik sta er niet afwijzend tegenover maar ik moet eerlijk zeggen ik heb geen quartz horloges in mijn bescheiden verzameling.

Grand Quartz =/= Grand Seiko. Echt heel andere horloges. Qua beleving, hoe ze gemaakt zijn, modellen.

1 like

En voor het nakijken van het uurwerk moet ik dan naar een specifieke horloge maker.
Ik bedoel is dit een heel lastig/kostbaar proces of kan ik op meerdere plekken in NL terecht?

Erg fraai

8 likes

Hier ook maar even de link die door @Phoenix.bas in het algemene GS topic gepost is. Het gaat tenslotte over vintage GS:

3 likes

Ik heb hem zondagochtend gelijk gezet voor de wintertijd. Nu vrijdagmiddag, 5 dagen later, loopt hij +5. Indrukwekkend hoor voor een 52 jaar oud horloge, +1sec/dag.

2 likes

Ik kijk nu een video met een lamborghini countach, en hoorde dat het eerste prototype uit 1970 stamt. Toen dacht ik ineens, hmm, vlakken, zou de 44GS de countach geïnspireerd hebben?

Eens kijken of Gandini Grand Seiko droeg…

4 likes

Vandaag mijn vintage 6156-8010 weer eens om. Met blauwe zaterdag en gefacetteerd glas.

11 likes