Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Je ziet dat goed, dat is een soort leisteen grijs.
Erg mooi.
Erg klein horloge ook…34mm!

1 like

Fotoshoot vandaag :sunglasses:

20210305_115134

27 likes

Nieuwe aanwinst! Een perfecte 6146-8010 uit oktober 1969…

31 likes

Wow, gefeliciteerd, die ziet er goed uit! Lijkt erg op mijn 6156-8010, ook met gefacetteerd glas. Waar heb je zo’n nette gevonden? Deze heeft zo te zien nog een erg mooi scherpe kast?

De wijzerplaat lijkt wel wat rookkleur, een stuk donkerder dan mijn creme 6156.

1 like

Niemand een 4522-7000 over in goede staat toevallig? Blauwe plaat :stuck_out_tongue: ?

Heel mooi , gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Klopt. Hij lijkt vanwege het gefacetteerde glas inderdaad wel op jouw prachtige 6156-8010. Deze 6146-8010 kast is overigens echt anders dan een reguliere 6146-8000 of een reguliere 6156-8000 kast. Het zit er een beetje tussenin. Hij heeft een extra ‘facet’-rand aan de flanken, waardoor het profiel wat gestroomlijnder oogt dan een reguliere 6146, maar niet zo slank als een 6156. Hij draagt vooralsnog opvallend groot en zwaar. Dat laatste komt allicht ook door het glas en (in mindere mate) de gehard stalen kast. Dat geharde staal heeft er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat hij nog zo mooi strak is. Werkelijk prachtig. De dial is inderdaad ‘rokerig’ of ‘champagne’ te noemen. Ik zie dat bij vrijwel alle afbeeldingen die ik van dit type kan vinden. Wat een grappig extra feitje is, is dat er twee exemplaren van deze ‘arabesque’ zijn meegegeven in time capsules die tijdens de wereldtentoonstelling van 1970 in Osaka zijn begraven. Compleet met vervangende onderdelen, zodat ze na opgraving weer aan de praat kunnen worden gebracht. De eerste capsule is in 2000 weer geopend (na 30 jaar dus). Onbekend is of de GS nog functioneerde, maar dikke kans van wel… De tweede capsule wordt pas in 6970 naar boven gehaald (na 5000 jaar). Kan iemand dat ik zijn agenda zetten? Ik blijf graag op de hoogte… :wink:

5 likes

Heel scherp hoor :ok_hand:

1 like

Niet te geloven… Waar heb je die opgeduikeld :joy:
Erg mooi! Gelukgewenst!

1 like

6146-8000 Crosshair uit 1969…

15 likes

Uit zo’n time capsule natuurlijk… :shushing_face:
Het was ff spitten in dat park in Osaka, maar dan heb je ook wat :rofl:

Nee, hij stond met slechte foto’s op de bekende Japanse veilingsite. Hij leek heel geel, dus het was een beetje een gok. Maar dit is zeker een blijvertje.

3 likes

God zij dank voor slechte foto advertenties :joy:

1 like

Amen :pray:t2::wink:

Avondzonnetje…

16 likes

Gatver :grin::+1::+1::+1:

1 like

Dat verdient een strap van Camille Fournet.

1 like

Hij verdient sowieso een betere strap dan waar hij nu op zit. Thanks voor de tip! Ik ga zeker even bij Camille Fournet kijken. Ik zoek eigenlijk een mooie croco strap met grote schubben en zonder stiksels. Een beetje zoals @amusicar heeft. Maar zijn prachtige Zürich strap loopt van 18mm naar 14mm, en dat is voor mij persoonlijk net iets te smal. 18-16 voelt voor mij beter. Ideeën zijn welkom!

1 like

Wat zijn die friemeltjes rondom het GS logo?

Bij Camille Fournet kan je dat allemaal custom zo laten maken. Klik op “watch straps” en dan onderaan ergens “make your own” …

Retestrak werk…

11 likes

Wow, prachtig hoor!

1 like