Dat is er een met vaste lugs denk ik? Ook hier heeft watchbandcenter wat voor, zij het niet veel:
En anders eens vragen aan @Ko-Banden misschien?
Dat is er een met vaste lugs denk ik? Ook hier heeft watchbandcenter wat voor, zij het niet veel:
En anders eens vragen aan @Ko-Banden misschien?
Heerlijke 20’s kastvorm
Vergelijkbaar met mijn 14k 20’s Tissot:
Maar inderdaad geen tank; denk dat je dit tonneau noemt
Gelukkig niet! Deze werkt al gewoon met pushpins
Dan is de keuze reuze!
Ziet er goed uit!
Ik heb nog een (niet al te dure) suède 17mm band liggen die ik nooit draag, dus misschien probeer ik deze eerst eens wat bij te werken.
Als dit niet goed uitdraait heb ik een goed adres. Dankjewel!
Operatie band: 6/10. Toch maar eentje nabesteld. Welkom Gruen!
Als ik even goed lees dus ook een tonneau ipv een tankje… maar soit… dat topic bestaat nog niet
Edit: Een tonneau topic bestaat wel, maar is gewoon al 5 jaar dood:
Een zeer exclusief topic
Hij is prachtig!
Zonde, ik ga hem dan weer even tot leven wekken!
Hier een gouden tank van Zenith met een oorlogsverhaal.
Hij is begin 1942 door een familielid van me cadeau gedaan aan wat men toen nog “vliegenier” noemde.
Enkele maanden later is die vliegenier door de jappen neergeschoten en om het leven gekomen.
Het horloge is teruggegaan naar degene die het cadeau gedan heeft en veel later heeft die persoon het aan mij gegeven.
Ik draag hem - behalve voor de foto - nooit, hij ligt in de kluis en gaat ooit naar één van mijn zoons om in zijn kluis te leggen .
Hier een paar tankjes uit de collectie:
Deze is een valsspeler, met de middenlug niet echt een tankje te noemen
En hier nog een 20’s Tissotje, mist helaas z’n originele wijzerplaat, hopelijk kan ik ooit een vervangende plaat vinden
Tot die tijd zal hij weinig om de pols te vinden zijn
Een beetje wilde tank, maar ach, als ie afgekeurd wordt kan hij wel naar het topic vintage en vierkant @lexaf of plus 75 @pmannaert .
De doorzichtige laklaag laat los van de wijzerplaat. Dus ga proberen die te verwijderen (geduldig peuteren). En dan nieuw lakje erover.
Wat een leuke aanwinst weer, @Jenneke. En zeker een tank, naar mijn mening. Maar in V&V of 75+ zal ie vast ook op zijn plaats zijn. Xposts zijn niet verboden hier, dus ga je gang.
En wat die wijzerplaat betreft: zo langzamerhand begin jij een van de wijzerplaatrestauratieexperts (3x woordwaarde) op dit forum te worden, dus dat gaat vast goed komen. Dan mag ie, als ie klaar ook nog een keertje in ‘toon je weer levend gemaakte horloges’.
In de tussentijd: enjoy!
…in een mooie Art Deco stijl + dans son jus d’origine
Euh ja, plenty. Dat wat tussen de lugs zit is open… dus vol met vezels, plak, yuk, dna en groen spul. Een ultrasoon kan geen kwaad.
Weer een nieuw tankje in de collectie:
Helaas loopt hij zelfs na een service nog niet zo lekker, maar dat fixen we wel weer een keer
Wel een leuk ding om te zien
Ook tof !