Enkele tanks
Die onthou ik als ik hem toch wou willen verkopen… Pure marketing!!
Dat is dus precies de charme van een vintage horloge!
Hier nog zo’n oudje: BB (Bruno Besser) met Förster 2080 uurwerkje uit ca, 1940.
Met grote dank aan @Serge2
Prachtig horloge. Goeie naam ook.
Ja, die naam… Maar het kan nog erger… Behalve Butex en BWC vond men het ook een goed idee om horloges onder de naam “But” uit te brengen…
In die tijd was kennis van de Engelse taal nog niet zo algemeen. Doet me denken aan Annie M. G. Schmidt, die ooit een weddenschap aanging dat ze half Nederland fuck kon laten zeggen.
Ja, dat zou zomaar kunnen, maar van de de èchte leeuwen heb ik nog geen echte tank kunnen vinden. Als ze uberhaupt al bestaan.
Daar heb ik, op één na, alleen maar klassieke ronde exemplaren van.
Mijn Finse Leeuwtjes dus.
Daar zit weliswaar ook één vierkant exemplaar bij, een wat moderner design dan de andere 7 op de foto.
Dat is qua omvang, gewicht en degelijkheid wel een ‘tank van een horloge’, maar geen tank, in de betekenis als ik dat al wat verder hierboven omschreef.
Deze Leijona ‘Seacup’ is, met enigszins afgeronde zijkanten ook nog eens vierkant en niet rechthoekig en van een dusdanig ander design dat je hier niet meer van een ‘tankje’ kunt spreken zoals bedoeld bij de horloges waarvoor dit draadje bedacht was.
Maar toen @AB64 aka Alex over ‘unleashed lions’ begon, kon ik het toch even niet laten deze dikke leeuw hier ook even te laten brullen.
Voor een echte Leijona met de klassieke á la Cartier Tank vorm houd ik me natuurlijk nog wel te allen tijde aanbevolen

Kon het niet laten…
Kzou elf likes moeten geven…
Zei hier iemand “tank”?
In dat geval zal ik de evil twins ook hier maar eens de revue laten passeren
Een green gold filled Gruen Tank 9 uit ca 1925. Yup, modelnaam met Tank er in dus mag niet ontbreken. Ooit nog een gedoetje over geweest omdat de naam ook door een ander horlogemerk werd gebruikt.