Show je werkbank topic

Nadat ik een tijd heb zitten tobben met een net te laag bureau ondanks dat deze al vrij hoog was.
Heb ik afgelopen week een werkbank/bureau gemaakt die wat hoger kan. En dat had ik veel eerder moeten doen.

Ik zoek nog wat inspiratie voor een “Opbouw” Zodat ik wat meer spulletjes kwijt kan.

En dacht misschien is het leuk een Show je werkbank topic te starten. (Kan ik gelijk wat ideeën afkijken):see_no_evil::innocent:

5 likes

Fotootje om te beginnen.

7 likes

Deze ooit via HorloG overgenomen. Je ziet ze wel vaker op MP, ook - vaak net-even anders, maar vrijwel dezelfde. 60’s - '70’s denk ik. Was net even anderhalve cm te laag; 4 kleine rubber tegeltjes onder gezet. :ok_hand:

Niet het toppunt van ergonomie (armsteunen zijn tegenwoordig vaak separaat en “tilted”), maar valt prima mee te werken.

19 likes


Hier mijn werkplek😀

22 likes

Ik heb er ook een besteld, ik verwacht hem in 2042 als ik met pensioen ga. Leve Arie!

10 likes

Mooi, die Elma links. Als je eenmaal een maniakaal gezicht in dat bedieningspaneel hebt gezien, gaat dat niet meer over. :grin: :crazy_face:

5 likes

Dat klopt zeker😜

1 like

Heel gaaf zo’n vintage werkbank straalt toch wat meer warmte uit. Mooi bijpassende lamp ook👌

Armsteunen heb ik ook aan gedacht. Echter doe ik ook andere klusjes aan mijn werkbank dan alleen horloges. Horloges is vooral het mod werk glaasjes ,wijzertjes ,bandjes enz gewoon voor de hobby.

Ik vind eigenlijk van alles leuk om te repareren nu ligt er een vintage Daiwa vismolen op.

3 likes

Doe mij ook zo’n ingerichte kamer :heart_eyes:
Nu ik het zie herinner ik me dat ik mijn ladekastjes nog neer moet zetten.

Ps ik zie nu wel als ik eerst een opbouw had gemaakt ik niet mijn lamp vol op mijn blad had hoeven monteren🤣 Dat deed even pijn.

1 like

Ik doe het ook voor mijn werk hè, dit is geen hobby.

4 likes

Het is wel een zelfbouw, met massief eiken blad, aluminium profielen in combinatie met donker fineer op de rest van de houten elementen. Een LED balk over de volledige lengte van de werkbank, armsteunen die in elke hoek verstelbaar zijn en een rek om spullen in leggen.

20 likes

Wel beetje oneerlijk om alleen het mooi opgeruimde gedeelte te laten zien… :innocent:

2 likes

Daar heb je weer aardig wat werk in gestoken.

Mijn blad is massief beuken 4x in de matte parketlak de randen zijn hardhout
Natuurlijk is het allemaal wel rechttoe rechtaan.
Dat was ook de bedoeling bovendien is mijn bovenfrees ongevraagd van eigenaar gewisseld (Nooit gereedschap uitlenen)

1 like

het is geen werkbank en ergonomie is ver te zoeken maar het werkt voor me op dit moment wie weet wat er in de toekomst nog komt.

9 likes

Op de achtergrond staat volgens mij toch een mooi hoogste verstelbaar bureau ?

Mooie tools :ok_hand:

Klopt maar als m’n vriendin weer wat hersteld is is het haar werkbureau die ze vanuit haar werkgever heeft gekregen dus ik moet het echt even hier mee doen. Ben al lang blij dat deze kan gebruiken plus de zadelkruk die ik gebruik gaat laag zat om me bijna op ooghoogte te krijgen met beetje inleunen.

En bedankt die microscoop is een zege echt!

Was nog een hele klus om het zo netjes opgeruimd te krijgen :joy::joy::joy:

1 like

@Jero1 Zou de schoonmaak machine liever in een afgesloten ruimte plaatsen of anders een afzuiging naar buiten.

Door die dampen kun je behoorlijke lichamelijke schade oplopen, gelukkig zit er geen benzeen en tollueen meer in de spoelbakken.

Verder een mooie opgeruimde werkplek/ plaats

2 likes

Dank je

Daar ben ik inderdaad mee bezig, ik zag ook dat ze er speciale filters voor hebben.
Ik twijfel nog wat eventueel beter zou zijn/ gemakkelijker te realiseren

Ik heb er een van de opleiding kunnen over overnemen.
Vrij basic maar voor nu goed.
Moet nog een goede lamp hebben

2 likes