Show je werkbank topic

Wat is dat voor een microscoop? Ik vind dat makkelijker bij het smeren en het controleren van de Olie.

https://usa-m.banggood.com/Wholesale-Warehouse-Camera-Upgraded-to-20MP-Industry-3_5X-90X-Simul-focal-Trinocular-Stereo-Microscope-HD-Video-Camera-For-Phone-PCB-Soldering-Repair-Lab-wp-Cz-1559085.html?rmmds=search&act_poa=SKUD32214&cur_warehouse=CZ dit is hem al was hij aanzienlijk goedkoper toen ik hem kocht. De mat die er bij zit is waardeloos en wat ik gedaan heb is een gat uitgesneden (eigenlijk een kruis) en daar de bout van de voet doorheen laten gaan dus mijn werkmat zit vast aan de microscoop. Als je de camera en de optics gelijk wil hebben qua focus moet je wel een andere verkleining lens hebben voor de camera en een ring die hem net wat hoger plaatst. Het is geen kant en klare oplossing helaas maar hij werkt prima voor mij.

Zoeken op een gebruikte Waldmann. Tussen 100 en 200 euro zou het nog moeten lukken, als-ie goed werkt hooguit wat poetswerk aan de behuizing. Nieuw ga je al richting de 1000. Maar voor een aantal tientjes haal je een nieuwe Chinees in huis, zal ook best werken.

De mijne is een Waldmann van (6 jaar terug) 100 euro; moest er een stuk voor rijden en even wat ouwe meuk verwijderen. Kwam uit een laboratorium. Check wel of de voet met klem er bij zit, die vind je niet zomaar!

1 like

Even dit topic ophoog bumpen.

Ben de afgelopen jaren ontzettend druk in de weer geweest om samen met mevr. Nash ons droomhuisje te verkrijgen. Uiteraard met een vrijstaand Atelier of de mogelijkheid er een te bouwen.

Na vele onverwachte situaties, bijkomende gebreken etc etc, duurde het langer dan verwacht.
Maar… ipv zoals eerst kleine kamer, die voor meerdere doeleinden gebruik werd en dus in feite ongeschikt was voor de horlogerie, nu toch echt een begin.

Veel materiaal staat nog in opslag en er moeten nog kasten en een “doe het zelf” op hoogte verstelbare werkbank in. Het schoonmaak/polijst gedeelte komt aan de andere kant, waar ik een afscheiding met afzuiging ga maken.

Ook mag er toch eens aardig wat voorraad en meer gereedschap van hoger niveau komen. Maar alles op zijn tijd ;).

14 likes

Ik zag eerdere reacties over het bevestigen van de lamp en het al dan niet gaten boren in je werkblad.
Ik vond het ook wel een dingetje om in mijn wengé tafelblad te boren en heb daarom de voet op een MDF plaatje bevestigd en die met klemmen aan het blad gezet. Staat hartstikke stevig

7 likes

Mooie gelegenheid om mijn werkplek te laten zien.
Mijn laatste aankoop waar ik erg veel plezier aan heb, is de verstelbare werktafel.
Ik heb een fijn uitzicht op de tuin waar de vogeltjes lekker genieten van het voer dat ik elke dag weer klaar zet in de feeders die in de boom hangen.
Ik ben pas een paar maanden bezig met mijn nieuwe hobby en heb al heel wat gereedschap bij elkaar verzameld, nu ben ik aan het oefenen met het omgaan van het ongelooflijk klein spul, tjonge das wel even wennen, maar oefening baart kunst, zullen we maar zeggen.
Mijn eerste oefen uurwerkje was een 6497 model, gekocht bij Ali, uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Dit uurwerk mag gratis de deur uit, want met het in elkaar zetten is er een steentje gaan vliegen en is nergens meer te vinden. Dus ik bestel een ander uurwerkje en deze gaat naar iemand die het kan gebruiken.
Gisteren las ik van iemand die wat gereedschap en een uurwerkje zocht, ik heb wat dubbel gereedschap en dit uurwerkje mag hij gratis van me hebben, maar ik zie het topic niet meer. Meld maar dan stuur ik het op.

Dit is mijn werkruimte.

9 likes

Dat was dit topic

1 like

Met veel geduld en voorbereiding zelf een volledige werkbank gemaakt.
Zeer tevreden met het resultaat en een plezier om aan te werken. :partying_face:

11 likes